onsdag 21 mars 2012

Våren är här och ett svar som betyder livet!

Igår fick jag än ett gång SVARET som jag väntat på......... JA! Även idag kom det positiva ord från läkarens mun, idag en onkolog från Uppsala pga underbemanning i Falun. Röntgenbilden visar fortsatt stabila förhållanden och jag och de mina är lyckliga. Mattias och jag är oerhört slut efter dessa läkarbesök men vi var som alltid ut och firade med god lunch i dimma efteråt, men dimman lättade under kvällen som den brukar göra och då tror jag att vi är våra vanliga JAG?
Tänk om någon sagt till mig för 3 år sedan att var 2-3 månad ska du gå till en läkare som i stort sett kommer att säga: fortsatt stabila förhållanden eller döden närmar sig........... Det går inte att förstå när man är frisk vad detta innebär kanske inte när man är sjuk heller?

.... men nu är det fortsatt stabila förhållanden och hoppas att det så förblir länge

Nej nu är det kväll och imorgon arbete men jag ska berätta lite mer för er om läkarbesöket en annan gång.

3 kommentarer:

  1. Det är helt underbart varje gång du skriver att det är stabila förhållanden. Nej, ingen som är frisk kan föreställa sig den press som du och dina närmaste får genomlida var tredje mån. Men du gör min dag varje gång du berättar om att rtg sett bra ut! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Följer din blogg med stort intresse. Härligt att du än en gång fått ett svar som betyder livet. :-) Min man opererade bort en elakartad 6x6 cm stor hjärntumör i Linköping för drygt två år sedan. Sedan dess har han röntgats var 6:e mån. Vid senaste röntgen i dec, upptäckte läkarna att något tagit fart igen. :-( Det blev röntgen i Uppsala och därefter skulle man bestämma sig för en behandling. Men efter mycket om och men, så har läkarna i Linköping nu kommit fram till att det TROLIGEN inte är tumörvävnad, utan bara svullnad och ärrbildning från operationen som syns på röntgenbilderna. Så just nu har vi också fått ett besked som betyder livet. Men så svårt det är att leva tillsammans med den här sjukdomen. :-( Vi har en dotter på snart 15 mån och en liten i magen. Min högsta önskan är naturligtvis att de ska få ha sin pappa kvar tills de blir vuxna och jag måste tro att det blir så. Både du och min man har helt rätt inställning till livet och sjukdomen och är det några som ska klara sig igenom det här, så är det ni. All kärlek till dig och din familj! <3 Mvh Linda

    SvaraRadera
  3. Önskar di fortsatta positiva besked och en skön vår tillsammans med nära och kära! Sköt om dig!
    /AM

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: