fredag 20 augusti 2010

Läkarbesök i Uppsala


I vår trädgård har vi ett äppelträd som vår äldsta son fick i inflyttningspresent då vi köpte huset. Det var av en dam som vi bodde granne med i bostadsrätten. Trädet har inte gett frukt på dessa 9 år så vi tänkte ta bort det. I år har vi flera äpplen på det. Ibland får jag för mig att någon ska visa mig att allt går men det kan ta lång tid. Jag lägger nog in tolkningar i allt i dagsläget men gör det mestadels posivit. Äppelträdet blir i varje fall kvar.
Vid dagens återbesök meddelade läkaren att tumörerna var oförändrade sedan sist men att en av tumörerna ville de undersöka vidare för att utesluta en tumöraktivitet i den. Läkarna tror inte det är tumöraktivitet men det är tydligen svårt skilja på ärrbildning och aktivitet i tumören Det känns inte som jag kan pusta ut ännu då inget är 100% säkert ännu. Läkaren sa som tidigare: Vilja du måste kunna leva i vardagen och göra det bästa av det. Jag Tycker verkligen att jag gjort och kommer att göra det, men det vet ju inte han.
Nu ska jag göra en ytterligare röntgen (magnet) om ca 1-2 v och sedan få ett svar på det.
Jag har sedan insjuknandet haft symtom som jag haft funderingar över och som varit obehagliga, jag har själv trott att det varit någon form av panikångest men inte vetat då jag aldrig tidigare haft tillstymmelse till psykiska problem (men jag förstår att i den stressade situation jag lever i så, är det inte konstigt om det skulle uppkomma och jag förstår det rent teoretiskt med tanke på mitt arbete). Jag tror ni som känner mig förstår vad jag menar då jag är känd för att ha ett psyke av stål.

Då jag beskrev symtomen för läkaren var hans direkta reaktion:-Vilja du ska inte tro att du drabbats av panikångest nu. Det är din sjukdom och biverkningar av behandlingen som ger dig dessa symtom i vissa situationer. Det är bl a yrsel.

För övrigt undersökte han mig och bl a styrkan då han som de flesta män kommenterat min styrka med ett leende: -Du är stark Vilja. (Hade nog kunnat sparkat ut honom genom fönstret om jag varit tvungen, hi,hi). Han är bra och empatisk!

Nu är det bara att VÄNTA igen. Detta är verkligen en prövning på alla plan men jag kommer inte att ge upp varken psykiskt eller fysiskt...........

Efter läkarbesöket skulle vi i på Ikea och köpa en lampa. Vi blev väldigt kaffesugna och köpte 2 kaffe och en chokladbit. Då kvinnan i kassan sa:-5 kr.... Först säger jag ursäkta och hon säger 5 kr. Då tror jag att hon driver med mig men det är 5 kr som gäller. Hur kan 2 kaffe och en chokladkaka 2010 kosta 5 kr? Käraste som är ekonom ser nöjd ut och jag chockad............

På kvällen gick jag på LC möte. Stannar 2 tim då jag var mycket trött efter dagens Uppsalaresa. Kul att träffa alla då vi dagen till ära var 100%!

Idag har jag varit hos min samtalskontakt i Falun vilket var bra då jag fick diskutera igenom gårdagens läkarbesök. Hade också lite annat att ta upp efter sommaruppehållet. Ikväll Tacos hos familjen N, TACK!

2 kommentarer:

  1. Hej vilja! du är stark som en oxe och har en vilja av stål. Bra egenskaper som du har nytta av nu. Tråkigt att behöva göra ännu en rtg. men skönt att tumörena varit oförändrade. Låter positivt.
    5 kr! ja det var inte illa. Du borde nästan få köpa en snygg väska då du sparat så mycket pengar på kaffet, hihi. Stor Kram! tänkte på dig hela torsdagen.

    SvaraRadera
  2. Jag tror också som du på tecken, och på att vi absolut inte kan greppa allt som existerar. Det sägs ju att vi endast använder tio procent av vår hjärnkapacitet, vore ju märkligt om de övriga nittio procenten var mörker och intet. Äpplena är fantastiska!

    Hihi, kan tro att du satte honom på plats. Stark både i kroppen och själen!:o)

    Här vankas det skolstart imorgon, då mina pojkar börjar första klass. Jisses, det känns som igår man kom hem med dem från BB!

    Kämpa på! Kram!

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: