måndag 9 augusti 2010

Hockeyskola och utflykt för övriga familjen


Senaste veckan har äldsta sonen varit på hockeyskola i Leksand, vilket träningsprogram de haft. Tre ispass/ dag, simning, teknikträning, teori och "prova på baseboll" ca kl 9-21. Han är nöjd med veckan och Leksand höjdes till skyarna!
Vi i övriga familjen tog en minisemester och var där och tittade en hel del. Vi bodde först i en lgh på Paraden.

Kan rekommendera detta om ni ska till Leksand någon gång.


Sedan bodde vi på Dalikarlia i Tällberg och hade det mysigt.
Minstingen har varit med hela tiden och är imponerad av ismaskinen som ser ut som en dalabuss. Annars har han velat gå i Leksandströja hela tiden och även idag då han började dagis efter en lång ledighet.

Leksand är mycket fint! Vi promenerade runt en hel del och såg några platser.
Leksand kyrka som är mycket vacker besökte vi. En smed i lokala Leksand, Käck & Hedbys Smides AB: www.khsmide.se. Inhandlade några krokar till hallen.
Vi var även till de omskrivna Hildasholm vilket gjorde oss besvikna. Hade nog förvänta oss något mer. Se inte fram emot fika där för då blir ni besvikna. Besök istället Gårds Cafet på gågatan i Leksand. En riktig höjdare!http://www.gardscafe.se/
Ett annat tips är restaurangen Skepparn!

Idag har jag varit på röntgen inför mitt läkarbesök i Uppsala nästa vecka. Känns som tidigare, jobbigt men jag vill ju samtidigt vet hur det ser ut nu.

Tänk att idag skulle jag ha börjat ta cellgifter igen om jag varit i behanlingperiod. Jag hoppas på att jag inte behöver dessa gifter på väldigt, väldigt länge. Skulle vara skönt att känna hur det känns att vara fri från detta för en stund! Min mamma är fortfarande ledig från sitt arbete för att hjälpa oss. Tänk vilka underbara föräldrar jag har!

Annars har denna hockeyvecka bidragit till att jag tvättat kläder och vädrat hockeyskydd.................

3 kommentarer:

  1. Låter som ni haft underbara dagar i Leksand, härligt. Har länge tänkt att åka till Hildasholm men det har inte blivit av. Nu kanske jag ska skippa det ;0)
    Håller tummarna för återbesöket i Uppsala och för att rtg svaret ska se bra ut.
    Stor Kram!

    SvaraRadera
  2. Alla styrkekramar i världen till dig.
    Tiden stannade för mig också.
    Nu på väg tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Jag kan rekommendera Hildasholm tidigare på säsongen, typ pion-tiden då är där jätte vackert. Jag följer dig och tänker på dig varje dag. Jag håller tummarna för återbesöket i Uppsala.
    Stora varma kramar Marie

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: