tisdag 24 augusti 2010

Munken som sålde sin Ferrari!




Denna bok har både gett mig hopp och ett sätt att tänka då det gäller visualisering och mycket vad gäller tankens makt. Om alla kunde leva och tänka enligt munkens sätt skulle det inte finnas någon onska i världen. Jag tycker den har ett mycket bra budskap på en enkel nivå. Jag tycker titeln säger en hel del. Vad betyder materiella ting idag? Det är lätt för mig att säga nu då mitt liv förändrats över en natt men jag hade nog sakta börjat förändra mig innan sjukdomen. Innan barnen hade jag nog kunnat blivit en shopaholic. Då min bror och jag ofta kunde få pengar av vår farfar handlade jag mestadels. Tur att min käraste är ekonom till yrket men jag säger som tidigare att det är samtidigt tur att jag har en egen plånbok om det skulle dyka upp en handväska. Enligt munken kan man klara allt med tankens makt. Jag hoppas han har rätt!

Igår var jag på heeling hos den kvinna som jag har varit hos tidigare. Det var bra och det gav mig mer kraft. Hur kan man se bättre efteråt? Kroppen var varm som ett element då jag lämnade henne.......

Jag försöker ta hjälp av allt jag tror på!

Idag var jag hos min kära vän V och hennes baby. Det var trevligt. Vi har inte setts under sommaren så lilla L har blivit stor!

1 kommentar:

  1. Hej - både jag och Jan har läst denna bok, underbar - KRAM Lojsan

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: