tisdag 16 november 2010

Tvättmaskin!

Läste en intressant artikel i tidningen idag. Rut 98 år bytte ut sin tvättmaskin efter 45 år. Miele som idag fyller 40 år byter ut alla maskiner gratis som är över 40 år, så det gjorde Rut. Hennes 45 åriga maskin har gått stundtals varje dag och har funktioner som inte finns idag bl a babytvätt och stärkning.

Käraste och jag köpte en tvättmaskin då jag var gravid med vår äldste son dvs 13 år sedan. Den går fortfarande där nere i källaren även om vi stundtals tror att den ska ge upp?! Flera av våra vänner har bytt ut sina tvättmaskiner flera gånger på dessa 13år. Vad jag vet så är det familjen F som haft sin längre än oss (men den är nu utbytt). Hur länge ska en tvättmaskin hålla?

Dagarna och veckorna går snabbt, imorgon är det röntgen i Uppsala igen....... Denna gång vet jag att svaret kommer den 7 dec. Det är länge men jag behöver inte gå och tro att de ska ringa varje dag, för det blir en oerhörd press då det inte precis är blodvärdet jag ska ha svar på.

Vilken vacker vinterdag!

3 kommentarer:

  1. Jag kommer att hålla tummarna för att du får fortsatt positiva svar!!! Många kramar S

    SvaraRadera
  2. Det där med tvättmaskinen är nog hur man sköter den som med alla andra saker, våran hade vi i 18 år med några byten av förslitningsgrejer. Trevligt att få ha dig på vår arbetsplats igen och hoppas så blir men längre dagar. Jag har sem 1 v nu men vi ses - KRAM Louise

    SvaraRadera
  3. En enkel ovidkommande fråga är hur länge skall en dammsugare hålla och när det blir fel på den, förr reparerade man dem, gör man det nu..? Jag fick en ny nu i veckan och den gamla åkte på samma gång till soptippen, givetvis lider jag nu av lätt och ovidkommande separations- och miljöångest.
    med tramsig och vänlig kram
    F

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: