lördag 29 december 2012

Behandlingstid

Jag så har giftet intagit min kropp vilket är kännbart men inte outhärdligt.
Har tagit några korta promenader (i mina mått mätt). Jag måste hålla mig i form. De oroar mig att jag inte är i samma fysiska status som då jag insjuknade. Det är helt enkelt bara att motionera på och köra lite hemmagym övn under behandlingen och sedan måste jag gå på tyngre program om jag klarar det! (Känns viktigt inför op).



När det känns alltför jobbigt plockar jag fram detta "visitkort" som jag bärt med mig i handväskan sedan den dagen jag fick det av min kära vän och träningskamrat. Lite tröstan i det fruktansvärda.
Viljan kan aldrig någon ta ifrån mig.

Ja, nu är det dag 3 för mig på cellgiftet och strax väntar jag de värsta dagarna om det blir som förra gången men då hade jag också strålningen som tog på krafterna. Kanske klarar jag mig bättre denna gång gällande trötthet?

Jag har varit på min yngsta sons hockeyskola idag och det är alltid glädjande att se de små liven tampas om pucken.
Ja, hockey det är mina pojkars intresse, tror att jag faktiskt kan alla regler och tecken nu...........
Min käraste har gjort en hockeyplan på gården, där köra alla mina pojkar just nu, stora som små!
I år blev vårt "pepparkakshus" tom en hockeyarena men det verkar som det varit läktarvåld?

Försöker finna ro i att jag nu är sjukskriver på heltid och ska fylla dagarna med något meningsfullt som jag orkar med, när övriga familjen ska åter till skola och jobb. Ja, som jag skrivit tidigare så är jag ingen vilomänniska helt enkelt, jag vill ha fart och fläckt.
Jag vet att jag kommer behöva vila så jag har laddat upp med böcker och kanske att det blir lite handarbete (som jag aldrig tar mig tid till annars). Sedan blir det nog en del inredningstidningar!

Min önskan nu är att jag ska klarar denna behandling på 6 månader så som den ska genomföras och slippa ta något avbrott pga dåliga provresultet (blodvärden).

Väntar på beskedet ang op.

Nu ska jag kolla några nyårsrecept!

Tänd ett ljus!

5 kommentarer:

  1. Hör av dig om du vill ha promenadsällskap sedan när vardagen har kommit. Jag behöver också motionera, så vi kan hålla varandra sällskap :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir bra i den ljusa tiden som kommer nu!

      Radera
  2. Kära Vilja!

    Hade önskat dig en bättre start på det nya året. Skickar massor av styrka så gott det går från ett kallt Shanghai.

    Kram!

    SvaraRadera

  3. Tack för styrkan från en annan del av världen!

    SvaraRadera
  4. Har tänkt så mycket på dig och din familj under jul. Jag möter dig ibland och du ser alltid så lugn ut och när man ser dig är det alltid lika svårt att tro att du befinner dig i den situation som du gör. Jag försöker ibland föreställa mig hur det skulle vara men det är helt omöjligt. Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att jag får fortsätta att möta dig tills vi bägge är gamla och grå (och jag kommer då att vara snäppet äldre och gråare...). Ta med dig allt du klarat av tills idag, nu när du går in i en ny behandling, och visa vem eller vad det nu är att du inte är någon som tänker ge sig.
    Sköt om dig så syns vi snart igen!

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: