onsdag 14 april 2010

Att se livet bortom cancern

Har idag varit i Falun på samtal. Det finns många ämnen att samtala om då man har tre hjärntumörer. Det är många ämnen som behöver bearbetas då det gäller livet. Det viktigaste just nu tror jag är, att se livet bortom cancern, eftersom mitt mål är att klara detta under en lång tid. Hoppet om att ett "under" kommer att ske, kommer jag aldrig att släppa!


Då minsta sonen gick ut på trappan på morgonen och med glädje ropade: Kolla mamma jag ser något du önskat DIG! Vår rabatt full med krokus som kommit upp under natten. Det är bl a vid ett sådant tillfällen man inser att, LIVET ÄR HÄRLIGT!


Tycker att dessa kända ord bör nämnas i detta inlägg!


Ett lunchtips till er som ska till Falun, Geschwornergården Här har jag ätit flertalet tillfällen och alltid blivit nöjd, så även idag.
Geschwornergården var tidigare bostad för gruvans näst högste befattningshavare.
Idag är gården en trivsam restaurang mitt i världsarvsmiljön. Här kan du njuta av en välfylld lunchbuffé och en vidunderlig utsikt över Stora Stöten.

5 kommentarer:

  1. Tack till dig som skickat mig en pocketbok, vet inte vem du är?????

    SvaraRadera
  2. Barn är härliga! Man lär sig se banala saker med helt nya ögon, som lyckliga mirakel! det är underbart och jag kämpar med att veta hur man får dem att behålla detta sinne upp i vuxen ålder...

    SvaraRadera
  3. Hihi, det var jag ;-) Ja visst är livet härligt och barnen utgör en stor del av det härliga livet med deras spontana kommentarer, Stor kram J

    SvaraRadera
  4. TACK igen, trodde först att det var reklam från Dalakraft, hi hi. Fick idag veta att någon skickat den till mig! KRAM

    SvaraRadera
  5. Att leva är en konst. Att finnas i nuet är en utmaning, i varje andetag. Att leva med barn verkar hjälpa oss målmedvetna vuxna att förundras över hur vackert det lilla är i det oförunderligt stora.
    Kram Malin F

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: