tisdag 27 april 2010

Första fikastunden ute för säsongen!

I fredags åt jag den sista cellgiftstabletten för denna period. Det känns skönt och biverkningarna börjar tona ut....... Under några av cellgiftsdagarna då det känns som jobbigast är det såklart bara att gå vidare och då kanske detta citat (som jag fått av min faster) som Churchill skrivit, ska tas till vara på.
”Även om du befinner dig i helvetet så måste du gå framåt. Det går inte att vända och gå tillbaka.” Även om jag många gånger tänkt vända om till tiden innan den 30 sep.

Har orkat vara ute med familjen under helgen och njutit av det fina vädret. På lördagen var det fotboll på Vasaliden en fin arena! Där träffade jag min barndomsvän P, kändes som ett mycket känslosamt möte. Vi ska träffas under nästa vecka vilket känns trevligt. Min bror och sambo var hos mamma och pappa så vi var där och åt lunch efter matchen.
Igår tog vi första em fikat utomhus för säsongen vilket uppskattades av minstingen som kommit från dagis.

2 kommentarer:

  1. Vilka tänkvärda ord i Churhills citat, så fantastiska och så realistiska. Härligt att biverkningarna börjar avta för dig. JAG tror på dig, du har en fantastisk styrka.
    Kram från hon i "gula huset"

    SvaraRadera
  2. Det gör mycket att solen kommit fram för att stanna. Det känns som att man lever upp och barnen har så mycket spring i benen att det bara spritter i dem. :o)

    Här i Lidköping har nu björkar och andra träd och buskar fått de första skira bladen. Det har gått så fort, på en vecka!

    Vad skönt att du känt dig piggare och kan bocka av en cellgiftsbehandling!

    Kram Maja

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: