fredag 3 september 2010

Genomförd magnetröntgen

Igår röntgen i Falun, nu en väntan igen på svar. Undersökningen gick bra men här igen är det inget för dem med cellskräck. Ljudet är oerhört högt men de sätter på musik för att distrahera bort detta ljud och sedan körs man in i en "tunnel". Jag blundade hela tiden för att inte utsätta mig för att några negativa känslor skulle infinna sig i denna situation. De är tillräckliga ändå, då tänker jag relaterat till min och familjens situation.

Har också under veckan handlat lite kläder som jag var i behov av. Hade tänkt att köpa ett par jeans men då inte midjemåttet efter vårens kortisonbehandling/nedtrappning nått sitt ursprung blev det inga. Jag ska ner ett midjemått/vidd för att nå min vanliga storlek. Om jag köper en vidd större kanske jag accepterar att "svälla ut", inte bra, därför blev det inga jeans.

För att hjälpa midjemåttet blev det en låååångpromenad på ca 8 km med min kära vän M. Vi gick vår gamla vända, som vi förr gick 5 ggr/v. Tycker att vi var i bra form även om vi hade långt ifrån topptid. Måste byta batterier i min stegräknare så jag uppnår mina dagliga mål med stegen.

3 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar o tår för att det ska bli ett bra svar på röntgen! Vad härligt med en långpromenad i den härliga höstluften kram S

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna jag med vilja. Jag håller med dig om att det där med magnetröntgen inte är så skoj och då har jag bara behöft stoppa in ben i "tunneln".
    Bra väder i helgen för långpromenader. Stor kram! J

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för positiva besked! KRAM!

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: