tisdag 4 maj 2010

Ibland kommer det över mig vad jag har att övervinna......


Igår och idag har sorgen kommit över mig så att tårarna inte kan sluta rinna......Dessa stunder finns såklart och det är då skönt att sina kära att samtala och gråta hos/med även om det inte är någon lätt situation för dem heller. De är i dessa stunder som jag vill ha svaret på VARFÖR? Jag som var så Lycklig, jag hade allt jag ville ha, och njöt av mitt livet. De är då tankarna kommer, tänk om jag inte klarar detta, och det är nog den största plågan med hela sjukdomen. Dessa tankar och sorg går inte att styra, även om jag kan sansa mig NU, om situationen kräver, men jag förstår inte var alla TÅRAR kommer ifrån? Jag kan mestadels se livet bortom cancern men som ni förstår kommer det stunder som är svåra, om jag inte vore ledsen känns det som jag inte skulle förstått vad jag drabbats av.

Jag har under senaste veckan känt mig mycket bra och vid gott mod så dagens reaktion var väl några känslor som måste ut?!
Under dagen idag tänkte jag på den kvinnan som var med och healade mig första gången. Kände ett starkt behov av att ringa henne för att hon skulle stärka mig! Tänkte sedan att, jag ringer henne imorgon och då ringer hon mig...... Hon sa att hon känt ett starkt behov att ringa mig då hon trodde att jag behövde det...... Kände att jag fick "ståpäls" då jag sist pratade med denna kvinna i januari. Kunde hon känna min sinnesstämning? Vi samtalade en stund och hon "mässade" för mig på telefon och eftermiddagen kändes sedan bättre.
Jag träffade sedan en av mina vänner på ett cafe, tack J för en givande stund.

På Valborgs fm var jag och hälsade på min kära vän V, och fick träffa hennes underbara dotter! Tänk vad små de är och man glömmer, fast mina också varit så små (inte riktigt, för de vägde lite mer). När jag kom hem tänkte jag på att vissa människor saknar man i sin vardag, andra passerar bara förbi. V jag saknar dig och jag tror att vårt arbete gav oss "speciella" band till varandra?! KRAM

Valborgsmässoaftons kväll tillbringade vi hos familjen N där vi fick årets första grillspett, GOTT! Sedan blev det brasa i Dalsbyn som "byborna" anordnade.
Tack K för energin du sände mig idag, den behövde jag.

5 kommentarer:

  1. Brasan i Dalsbyn missade vi då min man, från Lund, som du jobbat med, låg hemma med halsfluss. Ville bara att du skulle veta att vi tänkte på dig. Som så många andra säkert har sagt är livet inte rättvist. Du är så klok och beundrar att du kan dela med dig dina innersta känslor. Längtar efter våra korta möten på väg att lämna våra barn på dagis. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, roligt att höra från er! Hälsa F från mig. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh kära vän, vad svårt du har det ibland. Jag kan nog inte helt förstå. Klart att det är en stor sorg att bli drabbad som du. Och tårarna hjälper till tror jag. Skickar dig massor av tankar och kramar och hoppas att du snart ska känna dig positiv igen.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åhhh min vän...jag tänker på dig ofta och beundrar din styrka. Hoppas att du orkar komma på vår avslutning./Kram Malin G

    SvaraRadera
  5. Mmm, jag tror ju att tårar gör av med vad som man har dåligt av och gör att man kommer vidare och öppnar upp i kroppen, på alla de goda sätt som finns.
    Kvinnan som utbildade oss i österländsk visdom för 15 år sedan här lyfte ju de fem ringarna, som Kina har, såväl vad gäller känslor, som mognad osv, och hur man där cirkulerar.
    mvk
    F

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: