onsdag 20 oktober 2010

Stegmätare och promenader


Har sedan en tid börjat ha stegmätare på mig igen. Tycker att det är roligt att tävla lite med mig själv, Idag har jag gått 16 000 steg, det är jag nöjd med ! Det var min kära vän M och jag som på morgonen tog en av våra långkörare, som gjorde att jag fick ihop 9400 steg. Sedan en promenad till dagis och lite lek ute= 16 000 steg!
De dagar man är inomhus och inte gör något speciellt blir det inte mer än ca 3000-4000 steg. inte bra.
Vill du vara hälsosam och få nyttig vardagsmotion (och kanske gå ner lite på köpet) så är 10 000 steg per dag något att satsa på, men om du vill ner i vikt så bör fokus ligga på att öka din stegmängd.
Köp en billig stegmätare och tävla mot dig själv! (Det finns för ca 100 kr).

Imorgon ska jag till jobbet, det blir skoj! Annars lite förberedelse inför barnkalas för minstingen på lördag. Nu har vi firat honom flera dagar, det är härligt att vara liten!

3 kommentarer:

  1. det är så skööönt att få träffa dig, idag på arbetsplatsen, du är så vacker, ansiktet är som "förr", du är Linda, kom tillbaka till oss snart - vi behöver dig - KRAM

    SvaraRadera
  2. Va ni är duktiga med era promenader!Motion och frisk luft hjälper säkert till i tillfrisknandet,skönt att du har energi till det!Får själv en smula dåligt samvete,borde kanske skaffa en sådan där manick!!Önskar er en mysig helg o en grattis kram till födelse dags barnet!!!A-K

    SvaraRadera
  3. Bra gjort. Vi hade stegtävling på jobbet. Jag hade fullt upp att få ihop 10000 steg. Men det tvingar en ju att gå lite extra. Men det är svårt när man sitter i bil två timmar om dagen! Jag kanske ska ta fram min också...Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: