söndag 6 juni 2010

Grillhelg med social samvaro!


I fredags var jag till mitt jobb för andra gången! Det kändes bra även om jag också denna gång blev trött efteråt. Det är skoj att träffa arbetskamraterna och det känns som någon form av normalisering då jag är där. På em kom pappa och hjälpte oss att bygga några stöd till våra björnbär och pioner.

Lördagen tillbringades i Säterdalen där vi tittade på djuren och minstingen lekte på lekplatsen. Det var mycket folk. Alla vuxna och barn förundrades över en huggorm som låg och solade och inte brydde sig i någon. Vilken idyll Säterdalen är, tror inte riktigt att vi förstår. Annars var vi i trädgården och satt några kryddor och en blomma, vit löjtnantshjärta. Det får bli en symbol på gården, av käraste och mina 20 år tillsammans! Kvällen tillbringade vi med grillning hos familjen N. Barnen har relaxat på deras spa hela helgen så de är trötta nu.

Idag har vi också varit utomhus men slappat lite mera. Det blev även grillat till lunch idag, GOTT. Mamma och pappa kom och fikade (de hade god rabarberkaka med sig). Äldsta sonen klippte sig och kom fram till skolavslutningen. På kvällen gjorde han kvällsmat till oss. Vi är imponerade! Kvällen avslutades med en film, Sherlock Holmes. Den var bra!

4 kommentarer:

  1. Grillning,plantering av växter och utflykter med familjen låter underbart!Gläds med er att läkar besöket var positivt.Vi grunnar på något nice vi kan göra ihop,när du orkar!Kram från A-K

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du kom till din arbetsplats i fredags och att läkarbesök, glassätning i Torsång blev lyckat. Fänrikshjärtat är en perenna jag har önskat mig länge och nu ser jag den hos dig, har haft löjtnanshjärta tidigare. Ha en bra fortsättning på veckan - kram L - "humlan som inte....."

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga välgörande dagar!:o) Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis till 20 (!!!) år tillsammans!Verkligen fint med vita löjtnantshjärtan, kram S

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: