söndag 27 juni 2010

Midsommar

Den 5:e kuren med cellgifter är nu också avslutad. Biverkningarna var hemska den 4:e och 5:e dagen men tonade istället ut snabbare..... Har sysselsatt mig med några småprojekt, handling och lite annat pyssel i trädgården. I torsdags var jag hos min samtalskontakt för 10.e gången. Vi har nu ett uppehåll under sommaren och träffas igen i augusti.

I vår stad firas midsommar på hembygdsgården dagen före aftonen, och kallas Lilla midsommar. Det var mycket folk och dans, pilkastning och fiskdamm! En tradition som vi "gått till" sedan vår äldsta son var liten.

Kortet är taget på midsommaraftons fm då ingen mer än minstingen och jag var där! (Tog en repris av gårdagen).

Midsommarafton firade vi med familjen N. Vi gjorde en utflykt till Torsång där många båter trängdes i älven. Det var div. fordon i vattnet. På kvällen grillade vi och åt midsommartårta.


Under gårdagen var det grillning med mamma, pappa, bror och svägerska. Min bror som fyllt år firade vi med ett litet bidrag till något stort.........

Käraste har varit sjuk men nu hoppas VI på tillfrisknande då vi har 6 v ledigt tillsammans.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig midsommar. Skönt att kunna njuta av den trots att du haft det tufft. Skickar dig många kramar i den varma sommaren och hoppas på fortsatt fina dagar!:o)

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och familjen en bra och stärkande sommar!!! Samla nu kraft och underbara smultron-ögonblick att hålla fast vid när det stormar och är svårt.
    Varma Kramar/ Tina

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vill bara tipsa om en fantastiskt intressant kyrka som ligger i trevligt sommarland, Vika Kyrka. Nu måste jag återvända till Möklinta, för de är lite samtida, åtminstone är Vika reparerad samtida som Möklinta inretts.
    Har cyklat förbi Vika kyrka förut utan att gå in men blev mycket exalterad i torsdagskväll.
    mvk
    F

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: