måndag 19 juli 2010

Inköp inför hockeysäsongen och popcorne


Idag har vi hämtat äldsta sonens skridskor som vi köpte förra veckan. De skulle ju bakas och slipas innan vi kunde ta dem hem. Det blev också damasker och skridskoskydd. Tänk att skridskoinköpen numera görs mitt i högsommarvärmen. Tror att sonen nu är redao för hockeyskola men undantag på strump och kalsongfronten. Det går ju åt ca 3-4 kalsonger och strumpor/dag då de har många träningspass. Så vi har räknat strumpor och kalsonger ikväll....................... Det behövs 21-28 par!!!!

På hemvägen tog vi en sväng förbi Torsång och köpte en glass. Var in i kyrkan en sväng och tände ett ljus och hämtade kraft. Då jag kom ut därifrån ringde en läkare från Falun mig och berättade att mina prover såg normala ut! Det känns såklart mycket bra. Väl hemma blev det majs och kesoplättar. Receptet finns i min favoritkokbok.
Rekommenderar er denna kokbok!
Kvällen tillbringade barnen och jag med lite myskväll och då ingår popcorne som en ingrediens (käraste var och spelade tennis).
Popcorne har tidigare varit min stora favorit men det har tonat ut de senaste åren. Min kära vän K hjälpte mig definitivt att sluta äta popcorne för några månader sedan då hon skickade en blid till mig med popcorne där lite till ingick. Kan inte publicera bilden här för då blir min blogg ansedd som en porrblogg, hi,hi.

För många år sedan åt jag en lite kastrull popcorne/dag men då tränade jag 2 pass/dag så det gjorde inte så mycket.......... Jag kan längta efter dessa träningspass som jag utförde på Gerdahallen bl a hos instruktören JK. Jag har aldrig och kommer nog aldrig att uppleva den träningsvärk igen (inte ens efter en rugbymatch). Då käraste skådat min träningsvärk under flera år och hört mig skryta upp denna "man", ville han se honom, så han följde med. Hans kommentar då vi kom till passet var: -Är han så gammal. JK jag kan längta efter dina pass och känslan du gav mig!

1 kommentar:

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: