söndag 18 juli 2010

Slut på sista planerade kuren cellgift.......


Detta är väl sommar, lärde minstingen och hans kompis J att trä upp smultron på strå.

Denna cellgiftsperiod har inte skilt sig så märkbart från de övriga mer än att biverkningarna kom någon dag tidigare men har också börjat tonat ut! För första gången kände jag att måtte detta vara över snart då den värsta biverkningsdagen inträdde. Tror att jag tillät mig att tänka så för att jag hoppas på att jag nu får vila ett tag från cellgifter. Förhoppningsvis mycket länge. Känner för att komma i "riktig" form och må bra, inte känna av biverkningar.

I måndags tog familjen en av våra traditionella familjeutflykter på sem, Husby minigolf. En fin plats som NU är i stort behov av upprustning. Vi har varit där under många år men nu hade den verkligen chanserat. Ett bra sommarjobb för några av kommunens ungdomar.

Min faster kom ock hälsade på mig en dag, det var trevligt att ses! Hon hade en fin blomma med sig.

Annars har det varit mycket bad för barnen, äldsta vill hoppa i hopptorn och yngsta bada i en uppblåsbar bassäng. Kraven varierar med åldern!

Igår då jag började bli lite hungrig igen efter 4 dagars aptitlöshet gjorde jag morotstatziki. Gott till fisk!

5 dl turkisk yoggis
1-2 klyftor riven vitlök
1 stor morot fint riven
salt
svartpeppar
olivolja

Blanda allt! Går att spara några dagar.

Annars har det blivit några TV-program och filmer på kvällarna dock inget häpnandsväckande bra......

Idag mår jag bättre igen och har varit med och spelat tennis. En liten familjeaktivitet som vi sysselsatt oss med tidigare men idag var det första gången på två år som vi spelade (vet ej var förra sommaren tog vägen). Jag var publik idag men ska slå lite slag om några dagar då jag hämtat mig mer.
Mitt 14 år gamla rackert verkar hålla måttet ännu! Fick det av käraste i present för så länge sedan.

Ser fram emot kommande vecka då jag troligtvis (med största sannorlikhet som är läkarnas uttryck) kommer att må bättre. Vi har lite planer för veckan.

3 kommentarer:

  1. Härlig läsning! Skönt att du klarat kuren, värt att firas. Hoppas att vi kan ses snart. Kram H.J.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det går bra trots cellgifterna! Morotstzatzikin ska jag prova!:o)

    Här laddar vi för några hundra mil i bilen ut i Europa. Vi ska ta oss ner till Kroatien där vi hyrt ett boende under nästa vecka. På vägen hem har vi tänkt oss Legoland. Det blir en spännande upplevelse. Vi ska ta god tid på oss med några övernattningar både på vägen ner och tillbaka hem. Längtar nästan mest efter att se Alperna!:o)

    Ha en skön fortsatt sommar så hörs vi när jag dyker upp på Slätta igen! KRAM!

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: