torsdag 18 februari 2010

" Erfarenhet är inte vad som händer oss, utan vad vi gör av det som händer oss". Aldous Huxley

Detta citat får jag arbeta lite med just nu då jag flertalet tillfällen den senaste tiden fallit tillbaka på, om det ändå vore som förr. Om jag kunde åka till jobbet, "kasta" in barnen och Ica kassarna i bilen och dra till Sälen och åka skidor självständigt..... Det kommer stunder som känns oerhört jobbigt men det får inte ta över, utan jag måste se framåt och att jag ska klara detta!

Efter samtal med sjukvården, Uppsala och Falun (pga oklarheter) är det Falun som kommer att sköta cellgifterna Nu, och jag kommer att ha uppföljning med Uppsala efter en tid. Det känns nu bra men det gjorde det inte till en början. Jag är rädd att någon "ny"/studie av behandling ska gå mig förbi om jag inte är ansluten till ett universitets sjukhus. Det låter kanske konstigt men då man läst och pratat med andra patienter är det så det ser ut, och även att hemlandsting inte bekostar behandlingar (har inte hört något sådant från mitt hemlandsting). Det är så att Du måste driva din sak som jag skrivit innan.

Fick en kontakt ssk i Falun idag som var mycket bra!

Nu hoppas jag att denna period av cellgifter ska fortlöpa och angripa min hjärna (tumörerna). Cellgifterna gick inte att få tag på i Dalarna idag (inte ens på Falu lasarett) så jag hoppas att de finns imorgon......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: