torsdag 4 februari 2010

Världcancerdagen!

Vill uppmärksamma er på att det är världscancerdagen idag. I år har cancerfonden valt att samarbeta med Svenska Kyrkan inför denna dag då sjukdomen ofta väcker svåra frågor. I Sverige diagnosticeras ca 50.000 personer om året med cancer. Hos kvinnor är den vanligaste formen bröstcancer och hos män prostatacancer. Livet förändras för dessa människor på ett eller annat sätt.
Jag uppmärksammade denna dag genom att ta kontakt med den kvinna som var med och heelade och bad böner för mig för några veckor sedan. Hon bad en bön för mig idag vilket kändes bra.

Röntgen (datortomografi) utfördes också denna dag, inför läkarbesök i Uppsala nästa torsdag. Jag HOPPAS OCH TROR ATT DET GÅR I RÄTT RIKTNING.

Vilket snöoväder vi har.

4 kommentarer:

  1. Tack för att du gjorde mig uppmärksam! Jag håller tummarna för dig nu! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Vilja med den starka viljan! Jag hoppas och tror med dig! Allt kommer att bli bra, Kramar S

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!! Skönt att hitta hit då du är väldans långt borta. Kramen värmer fortfarande som jag sist fick och jag tänker på dej var dag. Sänder här värmande styrkekramar tillbaka - vi är många som tror tillsammans med dej!!! Jag är glad att K finns hos dej, nyttja henne och alla goda vänner runt dej. Man behöver det - I know! Kramar till tusen! Tina

    SvaraRadera
  4. Hej Tina! Kul att höra från Dig. Jag är tacksam för dina ord och omtanke. KRAM

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: