onsdag 29 september 2010

Tiden går och inget svar.............

Veckorna går snabbt trots att man inte går till något arbete även om jag så önskar. Jag har ännu inte fått något svar från röntgen, en lååång väntan. Kanske han ringer idag????

Har träffat en intressant kvinna som min kära vän K förmedlat till mig. Jag kommer nog att möta henne flera gånger och jag skriver om det då!

Förra onsdagen var jag till min samtalskontakt i Falun. Det känns alltid bra. Jag har inte varit där på ett tag pga ett återbud från honom. Annars lite handling i Falun, mat, höstblommor och lite "nyttosaker" till barnen typ (får man skriva typ och vara över 30?) fingervantar.

För ca 2 v sedan vaknad jag med en annorlunda känsla på halsen. Jag har haft struma sedan ca 10 års ålder som det tagits prov på men det har aldrig varit något farligt enligt läkarna. När jag blev vuxen har de flera gånger frågat mig om jag velat ha medicin av kosmetiskt skäl, men jag har tackat nej då det är ett livslångt medicinerade. På lördagsmorgonen var struman borta dvs sköldkörteln var så förminskad att jag häpnade. har aldrig sett ut så i vuxen ålder på halsen (till det bättre). Kan mina mediciner har påverkat detta? Har haft funderingar kring detta då sköldkörteln är öppningen till hälsan enligt naturläkarna. Har även frågat onkologen och han svarade väl med att den har en viktig funktion men inte att det skulle ha något samband med sjukdomen. Jag ser det såklart som ett tecken på att allt kan inträffa i kroppen så även tumörers försvinnande............


Jag skrev tidigare om chakrastenarna som jag fått i present. Jag tror på dem och använder mig av dem.
Röd Jaspis, Hjälper dig att vara här och nu.
Oxöga, förstärker trygghetskänslan.
Tigeröga, fförstärker självkänslan och beslutfattandet.
Citrin, glädje, styrka och beskydd.
Rökkvast, rensar bort negativa energier och tankar. Hjälper dig att se ljuset i mörkret. Det är fram för allt denna som jag är i behov av och tar till mig.

Idag har jag träffat en kvinna som också har cancer men i en annan form. Vi hade mycket att samtala om och det var ett trevligt möte!

Sålde precis en lära gå vagn på blocket, tänk vad jag sålt saker där. Men jag har en hel del kvar som jag skulle kunna sälja, om jag fick bestämma över hemmets föremål som inte används.

VÄNTAR på att "han" ska ringa".......................................

5 kommentarer:

  1. Det var mycket trevligt och vi får se till att det inte dröjer alltför länge till nästa fikastund. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig - det där med stenarna låter jättespännande. Jag ringer dig någon dag, vi kanske kan fika tillsammans....Kram L

    SvaraRadera
  3. Förstår att väntan är lång!

    Har aldrig hört talas om chakrastenar, det låter spännande!

    Vilken märklig vändning av din kropp (sköldkörteln), MÅSTE vara ett tecken!

    Nu håller jag tummarna, tittar in varje dag. Skickar dig styrka så länge.

    Kram!

    PS: Japp, man får ABSOLUT skriva TYP i vår ålder, hihi. :o)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    1) Tack och *ler*.
    2) Sköldkörteln är verkligen spännande! Ja, det du skrev tror vi på! Dessutom var det ju verkligen anmärkningsvärt!
    mvk
    F

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: