onsdag 27 januari 2010

1 v har nu gått efter avslutad strålning

Denna vecka har fortlöpt väl och jag har vilat en stund varje dag. Det är nog nu jag tillåtit mig att känna mig trött?! Jag är nog en sån person som om jag bestämt mig för att klara resorna till och från Uppsala dessa veckor, så släpper jag inte fram någon känsla som är negativ i det syftet.

Att umgås med min familj har stått i fokus och jag har hämtat minstingen på dagis (med assistans) några tillfällen, vilket kändes oerhört bra! Jag känner mig inte säker i situationen att vara själv med barnen ännu pga av kramperna, men det kommer en dag då även denna rädsla/ovisshet har övervunnits!

Annars har jag träffat min kära vän K och ätit lunch på ett mysigt cafe i vår stad. Jag uppskattar samtalen med Dig, jag får alltid något att fundera över som är positivt! Samma kvällen fick jag ett samtal från en annan kvinna som också drabbats av cancer. Det är en speciell känsla att prata med någon som står inför liknade "problem" och funderingar i livet. Tack K för att du förmedlade kontakten oss emellan!

Under måndagen gjorde jag något som jag inte gjort på länge, var och "förskönade" mig hos en hudterapeut. Det känns ju alltid bra efteråt!

Igår en utflykt med mammma till Borlänge för att göra några inköp till äldsta sonens födelsedag som snart infinner sig! Vad lugnt det är en tisdag fm på Kupolen, en känsla jag tidigare aldrig upplevt....... När jag varit där har halva Dalarna varit där.

Jag levererade min första sjal denna vecka!

1 kommentar:

  1. Hej Vilja,
    låter som att du har haft en mkt bra vecka vilket gör mig glad.
    Ha en lika bra och trevlig helg!

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: