tisdag 19 januari 2010

Uppsala och läkarsamtal

Uppsala resa med käraste vilket har högre status än bussen, hi,hi. Det är skönt att ha sällskap av den man älskar i dessa situationer som är påfrestande (men som man kanske inte tillåter sig att alltid släppa fram på bussen el. på behandlingsrummet...) Idag hade jag sällskap för att det var ett läkarsamtal i syfte att följa upp "utvärdera" strålningen, hur jag mått och mår. Läkaren berättade lite om kommande steg i behandlingen. Det jag nu vet är att jag ska göra en röntgen om ca 2 v och sedan träffa en läkare i Uppsala om ca 3 v. Denna röntgen är ett utgångsläge efter denna behandling som de sedan ska ha som referens. Strålningseffekten ska verka som behandling i månader till, innan de kan säga något definitivt hur mycket behandlingen "hjälpt" mig. Läkaren betonade igen hur viktigt det är för mig att vila och ta det lugnt, det verkar som han ser min energi som vill ut.........
Efter detta möte blev det lunch på stan och inköp av världens största bulle med hem till barnen.

Har ställt en lite kaffekopp bredvid och lade bullen på en vanlig mattallrik.

Måndag 18/1
Var trött idag. Sedvanlig provtagning som gick bra både då de gällde tid och provet. Strålningen var försenad så det blev lite väntan. Åt sedan lunch på Akademiska. Sedan blev det en långpromenad och färd hem. Väl hemma lagade jag mat och sedan anlände familjen hem. Efter mat och disk osv blev det TV. Jag ser ju inte mycket på TV men Familjen Annorlunda tycker jag är riktigt intressant. Vilka enormt härliga människor. Att de får ihop sin vardag?!

3 kommentarer:

  1. En del i behandlingen avklarad! Hoppas strålningen gjode sitt idag. Bullen såg ut att räcka till en hel familj :)
    Kram Malin F

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade bullarna! Hade varit roligt att se barnens reaktion...! :)

    Ingela

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset på Cafe Linne! Barnens min var oslagbar....
    Åt lunch där idag, toppen. Kram

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: