söndag 10 januari 2010

"Jag brukar lägga mig ner och tänka på något annat när jag haft en mardröm. Små änglar,fjärilar, blommor, rosor" Olivia 5 år

Barn är kloka. Jag har ju sagt tidigare att jag vill vakna ur mardrömmen men har insett att den fortsätter, så det gäller att fokusera på det positiva vilket jag tycket att jag mestadels gjort och gör även om jag har stunder av sorg.
Efter healingen har jag gått igenom de texter och psalmer som de tillägnade mig, så att jag uppfattade allt "rätt" vilket jag gjort. JAG KÄNNER MIG FORTFARANDE STARK OCH TROR ATT DET BEROR PÅ DETTA.

Minsta sonen sa idag vi middagen att: Mamma du är sjuk, men du är frisk om ett år, eller kanske efter sommaren. Som ni förstår så vill man i min situation finna flera alternativ till tillfrisknande, jag kommer att ta till alla medel som jag TROR PÅ för att KLARA detta!

Det är kallt idag och vi hade slut på ved igår kväll. Tur att pappa har kontakter så vi fick hem ett nytt vedlass idag, den värmde käraste och pappa upp sig med i kylan, då de fraktade den till vedboden.

Idag åkte adventsljusstakarna och stjärnorna bort.

Äldsta sonen klippte sig vilket han var i stort behov av, TACK!

Detta kort kom från min barndomsvän C, jag gillar ju hjärtan och choklad så det var passande. Tanken ledde mig till våra fikastunder på gymnasiets cafe med kaffe och snickers! Grattis till Dig på födelsedagen!



9/1

Gårdagen ägnades åt handling och matlagning.
Sedan var det hockeymatch i Falun för äldsta sonen. Dagen till ära vann de med 6-4. Sonen gjorde 2 mål. Hela familjen var med och tittade!

3 kommentarer:

  1. Hej, Barn är såå kloka, de har svar på allt.
    Jag tror att du blev stärkt i både kropp och själ efter din upplevelse i Uppsala.
    Själv tror jag också på att mirakel kan ske, och sker hela tiden.
    Jag kommer ihåg en dam som jag råkade på i mitt arbete en gång och som läkarvetenskapen dömt ut och sa att hon bara hade några mån kvar att leva. Sedan, drygt 5 år senare, mötte jag samma gamla dam på gatan, frisk och kry!
    Kram JB

    SvaraRadera
  2. Det har gått ett tag sedan jag tittade in. Annat tar upp min tid. Våra grabbar fyllde sju år i söndags och lilla Alma blir fem idag. Det är kalas och uppvaktningar dagarna i ända!:o) Jobbet har också kommit igång och det är alltid lite hektiskt i början av terminen.

    Roligt att läsa om din spännande upplevelse häromdagen! Låter väldigt intressant! Härliga dagar med familjen också ser jag! Så skönt!

    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Som du kanske vet för jag en liknande kamp som du. Jag tänker mycket på dig. Jag är nu drygt halvvägs i min cyto.beh och ska sedan till Uppsala på strålning. Genom din blogg har jag fått kunskap om ungefär hur det kommer att fungera praktiskt, tack för det. Om du vill får du gärna skriva till mig. Kämpa på med allt som känns rätt för dig. Kram.

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: