torsdag 21 januari 2010

900 mils behandlingsresor är nu avklarade!

Vaknar upp till en morgon utan cellgift då jag kunde äta frukost då jag ville vilket innebar med familjen, vilket såklart kändes toppen! Cellgifterna kräver sin fasta både före och efter.......Kan inte riktigt förstå att jag ätit dessa cellgifter i 50 dagar. Nu blir det ett uppehåll och jag tycker redan det känns att jag inte tagit något denna morgon. Kan vara psykiskt.
Idag har jag varit till min samtalskontakt i Falun vilket kändes ok. Det kändes bra att prata av sig, då vi inte setts på ca två månader. (Jag har ju mött en annan person i Uppsala, som jag skrivit om tidigare).

Onsdag 20/1- 900 mils behandlingsresor är nu avklarade!


Sista strålningsresan till Uppsala! De flaggade för mig i bussen och önskade mig lycka till. På Strålningen utfördes den sista strålningen vilket var med blandade känslor som jag skrivit tidigare. Jag vet ju att jag har ett oerhört stor mål att övervinna och så länge de strålar i kombination m cellgifter händer det förhoppningsvis inget negativt. Teoretiskt så vet jag ju också att denna strålning ska arbeta i min hjärna många månader till........
Det som är mycket skönt är att dessa resor på 30 mil/dag är avslutade. Tänk att jag åkt 900 mil för att utföra denna behandling. Kan inte förstå det riktigt själv. Jag tycker faktiskt själv att jag varit riktigt DUKTIG! Kan annars vara svårt att få över sina läppar att man varit duktig, men denna gång var det inte svårt........

Tack till familjen N och familjen L som var över under kvällen med några gåvor!

Sjuksköterskorna på strålningen har varit toppen och haft ett positivt bemötande vilket jag uppskattat oerhört. Det har som ni läst många tillfällen varit förseningar, men inget de kunnat påverkat, då det ofta varit fel på maskinerna, som ni förstår är otroligt avancerade.
Det som jag ändå vill påpeka är läkarnas vetenskap om att strålningen är oerhört påfestande för kroppen vilket det såklart är, men jag har klarat detta oerhört bra!
Bemötandet från läkarna innan strålningen startade var att detta kommer att bli mycket jobbigt och du kommer nog inte klara att åka över dagarna, utan du måste nog bo kvar här. Jag vägrade såklart tro på dem och visste att jag skulle klara detta, vilket jag också gjorde utan total utmattning. Ni har ju läst min dagar med promenader osv. Jag har också pratat med andra yngre patienter som fått samma budskap vilket inte alltid är så lyckligt.... En del tror ju på allt vad läkarna säger och gör enligt "ordination". Jag vet att det är fler där ute som är cancersjuka och läser min blogg.
Kom ihåg att TRO på dig själv, det är Du som vet bäst vad du klarar!
Nu ska jag ändå ta till mig läkarnas råd om att vila. Min egen behandling till mig själv är att ha ett mål för varje dag. För det är ju så jag är skolad, el vad säger ni mina kollegor, för vi är ju bäst!

Jag brukar inte läsa horoskop, men var denna dag "tvungen"!

I en av morgontidningarna löd mitt horoskop enligt följande:
"Den andliga delen av livet spelar en allt större roll för Dig, Att må bra är ju viktigare än överflöd"= Jag tolkar detta som att min TRO på min egen förmåga måste övervinna sjukdomen (med hjälp av den medicinska vetenskapen) och att materiella ting är obetydligt.

Horoskopet tycker jag summerar väldigt bra vad jag hittills lärt mig på denna "resa" från den 30 september tills idag.

4 kommentarer:

  1. Du har absolut varit mycket duktig och stark. Du förtjänar allt beröm både från dig själv och alla andra. Jag har också tänkt åka emellan varje dag och vågar nu hoppas att jag kanske också orkar. Förstår att det blir tröttsamt, men tror att jag mår bättre psykiskt om jag får komma hem till de mina varje dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Efter många mil OCH en tuff behandling, har du all rätt att känna dig DUKTIG, det tycker vi alla att du är. Bra kämpat tjejen.

    Med din STYRKA, din TRO och din VILJA är du dessutom en god förebild för många andra, även friska.

    Massor av energifyllda kramar från S.H

    SvaraRadera
  3. Du har rätt! Du HAR varit duktig! Din vilja att leva är så stark, jag hoppas att du som en förebild för oss alla också särskilt inspirerar andra som är i din situation. Fira av hjärtans lust att du klarat det första målet!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du är verkligen duktig!! Håller tummarna och tänker på dig..

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: