torsdag 14 januari 2010

Halsband nr 2- HOPE


Tidigare skrev jag till er om ett av mina halsband och nu kommer jag att skriva om det andra som jag tror ger mig HOPP. Detta halsband köpte jag för ca 3 år sedan från barncancerfonden, de hade det som "julutgåva" då en del gick till barncancerfonden. Jag har sedan dess burit halsbandet och nu kan jag absolut inte ta av mig det.
Jag har haft en del funderingar runt gåvor jag har gett under åren, de jag gett, har gått till cancerfonder..... Är det en tillfällighet eller har jag haft detta med mig i det undermedvetna? Samtidigt så har min fasa varit cancer, även om jag aldrig varit hypokondrisk på något sätt, så har jag tidigare varit tacksam varje dag att familjen och jag varit friska.

Strålning i Uppsala. Känns att det börjar närma sig slutet. Endast 4 behandlingstillfällen kvar. Tog en sväng på stan idag och gjorde några inköp, köpte en tröja jag sett. Det var en present till mig själv för att jag varit så duktig.....

Jag har några kvällar denna veckan känt mig lite tröttare och behövt vila en stund, strålningen börjar kanske ta ut sin rätt?

13/1

Idag fick jag skjuts av min kära kusin A till Uppsala. Det var skönt att åka bil och slippa bussen en dag! Det var väntan på strålningen men efter behandlingen blev det lunch på stan! Jag uppskattar att du följde mig. Kram till dig eftersom vi inte kunde kramas........

12/1

Idag fick jag en målning av en fd kollega, vilket jag blev mycket glad över! Det var kul att höra av dig och tack för kortet du skrivit. Jag blev rörd och glad över texten. TACK!

Sedvanlig Uppsala resa med strålning. Lunch med en av kvinnorna som åker med bussen.

11/1

Då jag gick på bussen i Hedemora var det många på bussen och jag sätte mig bredvid en kvinna som jag samtalade med hela resan till Uppsala. Vilka fina människor jag mött under dessa resor, men denna kvinna var det något speciellt med. Hennes sätt att samtala var det något speciellt med. Fick reda på att hennes dotter var psykolog, och min tanke var då att om hon "ärft" din förmåga då måste hon ligga på toppen av psykologer i Sverige. (Kvinnan var inte psykolog).

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!Tänk va många resor det blivit till Uppsala tur o retur för dig.Måste kännas skönt att slippa dom samtidigt som ovissheten finns där.Ja du har lärt känna många livsöden på den här resan,du kommer gå stark ur det här.Helt rätt att du piggade upp dig med en tröja!!!Och jag måste få berätta att jag har blivit moster till lilla Fina,gudomlig(så klart)!!! Kram A-K

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Blir varm i hjärat när jag läser vad du fick gå igenom. Det kommer att hjälpa dig!
    Tron försätter de mest enorma berg.

    Vet inte om du läst en bok som heter The Secret? Jag håller på och läser den just nu och det är mycket stärkande läsning vill jag lova.

    Vad skönt att du snart är klar med strålningen.
    Tänker på dig ofta.

    Kramar i massor
    "Grannen"

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: