fredag 1 januari 2010

2010 ett nytt år!

Idag sov hela familjen länge! Vi slöade på fm och åt rester till lunch. Idag blev det långpromenad med käraste vilket var länge sedan. Vi behövde det båda. Skönt att vara ute i vintervädret och samtidigt få motion!

Nu under kvällen då hockeyspelaren anläder hem efter träning blir det tacos!

31/12
Enligt tradition nyårsfirande med familjen N (sedan 19 år tillbaka). Känns som vi inte är några ungdomar längre då vi kunnat umgås i så många år (men det är vi). Nyårsfesterna har givetvis haft olika fokus under dessa år beroende på ungdomsår, barnafödande osv med är idag en "familjetradition" hos oss båda. I år hemma hos N.
Vi lagade 3 rättersmiddag och hade det mysigt tillsammans. Barnen väntade mest till de skulle smälla av smällarna.... Hur kan det vara så spännande?
I år hade vi bestämt att huvudrätten skulle gå snabbt att tillreda och vara enkel. Ett tips till er: Italiensk kycklingpasta vilken tom minstingen åt vilket inte säger lite...

Ingredienser för 4 personer
300 g pasta
250 g fryst bladspenat
2-3 kycklingfileer ca 400 g
2 vitlöksklyftor
8 soltorkade tomater ca 50 g
salt
svartpepper
2 1/2 matlagningsgrädde

Tina bladspenaten och kycklingen. Tärna kycklingen i små bitar och bryn i gryta. Tillsätt vitlök, tomater, bladspenat och matlagningsgrädde. Krydda efter smak och låt koka samman några min. Servera med pasta och sallad.

4 kommentarer:

  1. Skönt med sovmorgon! Ser ut att vara ett smaskigt recept.
    Skickar en länk som jag tycker säger en hel del.
    Kram och god fortsättning på det nya året;-)

    http://www.maniacworld.com/are-you-going-to-finish-strong.html

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år på er!Ni verkar haft en mysig afton.Ni finns givetvis med i vår önskan om att 2010 ska bli ett bra år på många sätt och vis!Kramar från fam Borg

    SvaraRadera
  3. Jag läser din blogg med både tårar i ögonen och leenden. Jag saknar dej på jobbet. Du har en fantastisk förmåga att engagera och sprida glädje. Ordning och reda är ditt kännetecken.Din beskrivning av vad som är väsentligt i livet,det vardagliga och kärleken till dina nära delar jag helt.(för många år sedan nu var jag själv mkt. alvarligt sjuk).
    Jag tänker ofta på dej och jag ber för dej.
    /tumba

    SvaraRadera
  4. Jag uppskattar Din kommentar! Jag hoppas mest av allt på en normal vardag igen, med återgång till arbetet (jag har alltid varit tacksam för den). Det skulle vara en bekräftelse på att denna sjukdomstid har ett positivt slut.

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: