söndag 17 januari 2010

Hockeyhelg


Eftersom det varit en hockeyhelg får denna bild pryda dagens inlägg då detta är familjens favoritlag.

Det känns som denna helg tillbringats åt hockey då äldsta sonen haft match idag och igår. Idag mötte de Borlänge och vann, vilket alltid är kul för såväl spelare som medföljande publik. Det var inte med hans ordinarie lag, så jag måste skryta upp er föräldrar från detta laget, att ni har bättre hejarop än "VI".

Lördag 16/1
Gårdagen var det hemmamatch som förlorades tråkigt nog.
Annars har vi varit ute en hel del, då det nu känns som plusgrader..... Vi har ju en liten ishockeyplan på gården som minstingen "åker på" och äldsta skjuter på, så där har vi också varit.

Ikväll blir det att ladda inför de kommande 3 sista behandlingsdagarna på strålningen. Kan inte förstå att detta strax är över, men konstigt nog är det blandade känslor. Då jag strålas ger det ju förhoppningsvis någon effekt på tumörerna och nu blir det en viloperiod, innan nästa dos med cellgifter ska påbörjas (såklart behöver jag detta behandlingsuppehåll för att hämta kraft och jag förstår teoretiskt att kroppen inte klarar mer, MEN.........).

Fredag 15/1
Tänkte äta lunch med kvinnan som åker med bussen men det var förseningar på strålningen och vi kunde inte ta sällskap. Jag tog en långpromenad i ett milt Uppsala och åt på Fågelsången. Där såg jag för första gången några kvinnor som tittar på mig, i syfte mina kala fläckar på huvudet. Det känns inte bra, även om det är en bagatell i det stora hela. Gick sedan till Domkyrkan och satt där en stund och funderade, hämtade kraft och styrka! Tänk att alla kineser vill ta kort på mig? De förstår dock då jag sätter upp handen.
Äldsta sonen var och uppvaktade min kära svägerska som tog ssk examen. Han trivdes som en fisk i vattnet på festen, med min bror och hans poliskollegor som drog historier för honom! På lördagskvällen då han la sig sa han: -Nu sitter de på utsättning (polisens rapport innan de påbörjar skiften).

4 kommentarer:

  1. Kram till dig och familjen!
    Malin F

    SvaraRadera
  2. Åh, förstår att det är blandade känslor inför slutet på behandlingen. Skönt för dig dock att få slippa resa. När får du veta hur det gått med den här biten av behandlingen? Jag håller både tummar och tår och jag tänker på dig varje dag. Varje dag!

    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nu har jag äntligen fått hem nytt the och funderar på om du vill ha besök.
    mvk
    Fia

    SvaraRadera
  4. Hej! förstår att det känns konstigt att behandlingen är över, ta vara på möjligheten
    att vila och samla nya krafter inför den kommande behandlingen. du finns i mina tankar varje dag.
    Kramar Marie.E

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: