söndag 31 januari 2010

I vänners och familjens samvaro


Tack min kärastes kollega för denna fina tvål!

Dagen har ägnats åt hockey och samvaro med familjen. Lunch hos mammma och papppa och sedan kom min bror och svägerska och fikade där.
Hockeyn förlorades mot Hedemora även om de spelade lika till halvlek. Vet inte vad som händer sedan............
Annars var det handling och lite hemma aktiviteter.

Under gårdagen gick vi en promenad på förmiddagen och uträttade lite ärenden på stan. På kvällen var vi hos familjen H på middag vilket var gott och trevligt.
En kramp gjorde sig dock till känna vilket kändes mindre bra. Den kom från "inget" till jag började känna mig yr och fick sedan kramp i delar av vä sida. Tur att man var i lugna och trygga händer. Då går det bra! Känns igen som ett "bakslag", precis som förra tillfället, men jag får peppa mig själv med att krampen var mindre och inte lika utbredd kroppsligt.

På fredagen var mina kära Lundakamrater K och M här. Vi pratade, fikade och åt mat! Det är känslosamma möten då man inte träffas på länge. Jag uppskattar att ni kom!
En promenad med M hann jag också med. Sedan myskväll med familjen med pizza och film.

Torsdag fm ägnades åt lite matlagning och bakning tillsammans med mor! På em åkte jag till S på lite eftermiddagsfika vilket var trevligt.

Här kommer recept på världens godaste morotskaka:
2 ägg
2 dl socker
1 dl matolja
1 tsk kanel
1/2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 dl vetemjöl
6 dl rivna morötter

garnering:
25 g margarin
1 1/2 florsocker
1 tsk vaniljsocker
100g hushållsost

Vispa ägg och socker.
Tillsätt olja, kryddor, bakpulver, bikarbonat, mjöl och morötter.
Häll smeten i en bröad form.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen 175 grader ca 40 min. Låt kallna.
Rör ihop ingredienserna till garneringen och bred över kakan. Strö på kanel.
Kakan går bra att frysa!

Ett boktips till er som vill läsa en lättläst bok! Den har gett mig många goda skratt.

Tänk dig att någon skulle få reda på dina innersta tankar. En fullständig främling. En person som du sedan möter i ett annat sammanhang ...
Emma Corrigan är en helt vanlig tjej. Hon drömmer om att avancera på jobbet, få roligare arbetsuppgifter, högre lön och status. Och så har hon sina hemligheter. Hur hon blev av med oskulden, att hon förfalskat sitt mattebetyg och att hennes stringtrosor är väldigt obekväma. Inga uppgifter som hon vill dela med någon annan, men ödet vill annorlunda.

1 kommentar:

  1. Då jag vet att du är fantastisk på att välja goda bakverk, så har jag nu, efter nio vändor mellan datorn och diskbänken (har ingen laptop)snart kakan i ugnen. Sedan blir det väl fyra vändor till.Härligt att få lite inspiration av dig. Kram M-A

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: