onsdag 6 januari 2010

"Vilja Design"


Vilja Design har påbörjat sin tillverkning av alster. Det går bra att beställa av mig. Vill inte "röja" mitt pseudonym men ni som känner mig kan ta kontakt, ni andra kan skriva på kommentar. Det kan förstårs ta en tid eftersom detta inte är någon "massproduktion" utan en trevlig aktivitet.

Just nu: halsduk i mossstickning som görs i svart eller vitt med instickad silvertråd. Mått: 160 X 28 cm
Pris: 290 kr (materialkostnad)

Kommande:Babyfilt virkat i grått.

Syftet med skapandet av dessa alster är en del i min rehabilitering, med meningsfull aktivitet och att jag i dagsläget är i behov av en del stillasittande och lugna aktiviteter för min sjukdom. De fartfyllda kan jag med lätthet finna!


Idag har familjen plockat undan delar av Julen, "ljuset" i fönstren får stå kvar några dagar till!
Idag drar jag mig för att gå ut pga kylan, det är inte ofta det händer.
S, idag blir det kassler creole.
Ser fram emot morgondagen då jag ska göra något jag aldrig gjort!

5/1

Uppsala tor med kyla från X till Uppsala. Strålningen fortlöpte på utsatt tid men idag var det första gången jag kände en av strålarna träffa en av tumörerna. Enligt ssk en omöjlighet men jag har känt det en gång tidigare och trodde det var inbillning men idag var jag säker. Ser det som ett tecken på att tumörerna blir angripna av strålen...... Att behandlingen ger effekt. Långpromenad i Uppsala och lunch på stan. Idag igen hemma 16.07 vilket var skönt. Idag var jag trött på kvällen. Kanske resorna och strålningen börjar ge sig till känna? Läkarna trodde inte från början att jag skulle klara att åka emellan men jag har nu genomgått 20 behandlingar och åkt varje dag, så det ser jag som positivt.

4/1
Strålningen försenad och sedan kölapp på provtagningen. Väntade 1 tim 10 min för att ta proverna. En mycket duktig tjej tog provet som inte kändes, MVG! Lunchen var efterlängtad som jag som tur var hade med mig idag. Ingen promenad pga tidsbrist. Väl hemma mat och sedan tog jag det lugnt.
Grattis till min kära vän K!

3/1

Lugn hemmadag med familjen.

2/1

Tidig morgon för hela familjen. Stadscamp i Hedemora för äldsta sonen. Jag följde med och tittade och minsta sonen var hos mormor och morfar. Tyvärr förlorade de men de gjorde en mycket bra första halvlek. Annars en sparktur i Hedemora i kylan och god mat hos mamma och pappa.

3 kommentarer:

  1. Vilka talanger du har. Jag är verkligen impad. Hmmm...jag misstänkte nog att du kunde det där, annars blir man väl inte antagen på din utbildning, hehe...skämt åtsido.
    Helt fantastiskt att du kunde känna när strålingen träffade tumören! då måste den ju bara ha tagit stryk av behandligen. Heja!
    Stor Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Vilja!

    Tack för kortet, jag ska skriva till dig på annat sätt men vill köpa halsduken. Väldigt fin och ser härligt varm och skön ut! Lägg undan den åt mig så hörs vi via mejlen.

    /Ingela

    SvaraRadera
  3. Fin halsduk, jag vill också köpa en! Hoppas ni gillade kasslern också. "Bara" tio ggr kvar nu, kämpa på kram S

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: