fredag 8 januari 2010

Healing och bön

Efter en lång väntan på strålningen idag, blev det lunch på stan med K, som jag skrivit om tidigare. Vi som arbetat fackligt ihop. Det är alltid trevligt att träffas och fokus i Uppsala blir något annat än sjukdom på Akademiska. Jag träffade också kuratorn vilket gick bra, men jag är också mycket stark idag. Jag har inte känt mig så stark sedan insjuknandet. Det kanske beror på gårdagens aktivitet?

Grabbarna är i Leksand på Hockey!

7/1 HEALING OCH BÖN

Gårdagen fortlöpte med strålning och lunch med en kvinna som åker med bussen. Tog sedan en promenad på sjukhusområdet innan strålningen. Efter det gick jag till Cafe Linne och intog världens största BULLE. Satt där och vilade och inväntade min svägerska och bror som hämtade mig till denna aktivitet som jag tror kommer att hjälpa mig att bemästra min sjukdom.
Jag fick kontakt med en grupp människor via min kära svägerskas vän. Denna grupp människor fick min historia berättad för sig och vill hjälpa mig via healing och bön, att bemästar min sjukdom. Jag skrev tidigare för er att jag tror att jag behöver hjälp av högre makter och jag har nu bjudit in till det med denna kraft. Det var ett erbjudande jag inte har "råd" att tacka nej till. Så jag träffade denna kristna grupp på 20 peroner från en annan kultur som healade mig, läste böner och sjöng för mig i 1 tim 40 min, det skedde även handpåläggning av 10 st män och 2 kvinnor. Då jag befann mig där kom ibland känslan av att se detta utifrån, detta kan inte vara jag, men jag vaknade inte ur någon dröm. Det var verklighet och jag är mycket nöjd med det, som dessa människor gjorde för mig! Jag samtalade mer med en av kvinnora i gruppen, hon fick mig att fokusera lite annorlunda än vad jag gjort tidigare men på liknande sätt. B la att ALDRIG tvivla vilket ni förstår att jag stundtals gjort, då det är ett oerhört stort mål jag ska övervinna. NU KÄNNER JAG MIG OTROLIGT STARK, DET KAN INTE VARA EN TILLFÄLLIGHET.........
Hur ska man kunna tacka för något sådant? De såg att jag var i behov av deras hjälp och att jag kände mig till freds efter. Det kanske är en bekräftelse på att deras hjälp gett verkan......
Denna bild kanske kan symbolisera en del av detta tillfälle trots att jag är rädd för fåglar.

5 kommentarer:

  1. Vilken otrolig upplevelse som du varit med om, det måste ju hjälpa helt klart!!! Vilka fina människor som gör sånt! Kämpa på ännu mer nu, kramar S.

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig och skickar många kramar till dig!
    Kramar
    Katarina Jonsson

    SvaraRadera
  3. Hej vännen & god fortsättning på det nya året! I går träffade jag en kvinna som gjorde mig GLAD. Hon berättade att hon varit svårt sjuk (flera tumörer i magen) men övervunnit sin sjukdom mot alla odds genom sin starka ViLJA. Hon påminde mig om dig och när jag berättade om min kämpande vän bad hon mig hälsa att det går!!
    Många kramar Malin G

    SvaraRadera
  4. Tänk att det finns så underbara människor, och vilken häftig upplevelse som dessutom leder till något gott. Vad bra att du känner dig stärkt och starkare, det är en god bit på väg mot ditt mål.
    Sänder dig massor av extra energi inför de återstående behandlingarna.
    Många kramar S.H

    SvaraRadera
  5. Healing, handpåläggning och grupper av människor som fokuserar på samma sak är kraftigt! Vad underbart bra!
    mvk
    Fia

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: