fredag 27 november 2009

Adventsbak och inköp av blommor!

Idag har adventsljusstakar och blommor intagit sin advents/julplats hos oss. Det lyser upp så fint i mörkret! När jag nu tittar ut i parken där vi bor och grannarna tänder sina stjärnor och adventsljusstakar ser det underbart ut. Jag har ÄLSKAT advent och jul sedan barnsben. På em var det inköp av lite lampor till stjärnorna och sedan hämtade jag medicinen inför kommande behandling. Kontrollen vid utlämnandet sker enligt en annan process än vid tex penicillin. En helt annan säkerhet av apotekspersonalen enligt min bedömning. Det är ett GIFT jag hämtar ut...............
Min kollega G var till mig på kvällen. Du vet att jag uppskattar dina kloka råd!


Familjeumgänge med middag och fredagsgodis!

26/11
Förmiddagen började med adventsbak och en kaka till hockeycafét i ishallen. Det var skönt att fylla frysen eftersom jag inte vet hur jag kommer att må nästa vecka då behandlingen med strålning och cellgifter startar och kommer att ske ca 6 v framöver. Tack mamma som hjälpte mig!
På em var det inköp av lite blommor till fönstren, matbord och vardagsrumsbord.


På kvällen var minstingen snickare med morfar och lagade vår gamla kökssoffa som knakade. Soffan stod en gång i tiden på Hedemora apotek. Jag har ärft den av min mormor och morfar som köpt den från apoteket en gång i tiden. Den var inte i det skicket som på bilden nedan. Käraste har målat och jag klätt om den!

Tänk alla projekt vi haft tillsammans då detta var ett av de mindre. Jag tror ändå att vårt bästa är då jag plockat frukt sittande på dina axlar (ett litet projekt som skett under många år). Grannarna har haft ett gott skratt åt det!

För äldste sonen och käraste var det match och cafeteria i ishallen under kvällen.

Jag har de senaste dagarna känt mer oro inför framtiden men jag förstår att det bl a beror på tankar som jag har inför min kommande behandling, som jag inte vet något om. (De cellgifter jag ätit under 5 dagar är en liten kur jämnför med det kommande). Hur jag ska reagera fysiskt och psykiskt? Jag förstår att det kommer att bli tufft, men inte hur. Känslor som jag ALDRIG upplevt i mitt 35 åriga liv har gett sig tillkänna. Även om jag varit fullt medveten om att de existerat, så har JAG varit lycklig lottad att aldrig känna dem.

5 kommentarer:

  1. Hej på dej! Härligt med lussebullar, jag har också bakat såna idag. Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att behandlingen inte ska bli allt för jobbig för dig o familjen, den är ju så viktig, o framför allt att du ska bli frisk av allt du går igenom. Du är ju som sagt en väldigt stark människa med tro på både dig själv o annat =) Får du ta med sällskap i bussen till behandlingen? Om du får o vill kan jag göra dig sällskap nån gång, kramar Stina Ps Kul med fruktplockarprojektet!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har länge tänkt skicka en liten hälsning men fastnar alltid i vad jag skall skriva. Känner dig ju inte så väl men du är ju faktiskt min egen handledare. Igår när jag stressade järnet för att få till lite julstämning fick ett ljus som tändes mig att stanna upp och tänka till. Skickade en tanke till dig och en STOOOOR kram som jag hoppas ger styrka till dig och din familj! / E

    SvaraRadera
  3. Jag är tacksam för din kommentar E.

    SvaraRadera
  4. Hej!Va fint ni har fått till det till advent!Starkt av dig att orka piffa och dona fast du har mycket att tänka på.Fast det ger ju mycket energi tillbaks,det är ju så kul!Fast i lördags kväll tyckte nog min familj att jag var mindre kul.Fick för mig att snabbt sy lite nya jul-gardiner till köket.När jag syr går det sällan snabbt och aldrig enkelt!Är lite bortskämd med att lämna till mamma.Men 01.10 satt där minsann fina röd randiga jul gardiner,och i takt med att dom kom upp började hornen ipannan sakteligen att sjunka tillbaka....Tände ljusstaken i fönstret och advents friden var på intågande.Lycka till med behandlingen,vi hörs kram A-K

    SvaraRadera
  5. Kan precis se dig där på axlarna!:o) Fick mig ett gott skratt!

    Jag förstår att du känner viss oro, hur den känns kan jag inte ens föreställa mig, men jag tror att du med din styrka finner dina egna vägar ut ur den också! Jag är helt övertygad!

    Håller med dig om att advent är en härlig tid! Så skönt med det vackra ljuset! Och när man har barn kan man ändå mer leva sig in i deras spända förväntan inför julen! Så himla mysigt!

    Massor av styrkekramar till dig!

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: