torsdag 5 november 2009

Behandlingsstart!

Igår hade vi en riktig familjekväll. Vi gjorde och åt hemgjord pizza och såg på film.
En film som jag rekommenderar till er alla, barn som vuxen. Det är inte ofta som vi hittar en film som passar oss föräldrar och vår äldsta och yngsta son. Den var toppen!


Under dagen var mamma här (som de flesta dagar, TACK) och höll mig sällskap och fixade lite åt oss.

IDAG har jag pratat med min läkare i Uppsala och tänk då man pratat med "överheten" känns allt bra sedan. Helt otroligt vilken inverkan de kan ha på en! Jag pratade också med min samtalskontakt som jag uppskattar oerhört. Efter dessa två samtal vägde jag 5 kg mindre...... På eftermiddagen träffade jag min läkare i X som informerade mig om behandlingsstarten. Det är mycket att ta hänsyn till men nu är jag uppdaterad inför morgondagens tablettstart.

Jag var för första gången ut i en butik på stan igår och även idag. Har inte varit i en affär sedan 29 sep. Helt otroligt. Mest beroende på att jag haft svårt att göra det bara (tanken har aldrig slagit mig tidigare, att det skulle vara svårt för mig). För att fira det hela var jag tvungen att gå in i en av mina favoritbutiker: Gruvgatan 13! Vilken underbar inspirations och shoppingbutik.



Då jag kom hem hängde dessa härliga produkter på dörren från familjen B och de på Bittes, Tack!

Väl hemma var det pannkaksmiddag med barnen, käraste, pappa och mamma!

Även TACK till familjen A-J som kom med denna fina present under kvällen.

6 kommentarer:

  1. Då jag läser om din gårdag känns det verkligen som att raderna genomsyras av din personliga styrka.
    Idag påbörjar du din behandling. Det känns som en vändpunkt för din sjukdom.
    Nu ska du besegra den!
    Go girl!
    Kram J m. familj

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig, skönt att du fick börja behandlingen så fort. Förstår om det känns som att den här månaden har varit den längsta i ditt liv..... STOR KRAM och hoppas du får en bra helg med familjen. /Jessika

    SvaraRadera
  3. Lyckost som får GÅ IN på Gruvgatans, vi andra får sukta på nätet! Vi gillar också Alvin och gänget, våra barn har sett den så många gånger att de kan alla sånger utantill!:o) Den är härlig!

    Vad skönt att du får börja behandlingen hemma! :o)

    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Kram till dig och familjen! M.F m familj

    SvaraRadera
  5. Hoppas allt ordnar sej. Har en snart 6 rå gammal dotter som behandlas i Uppsala för hjärntumör, en tuff resa som inte lämnar någon oberörd.

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag är tacksam för kommentaren. Jag vet att du förstår vad det handlar om. Hur fick du tag i bloggen? mvh Vilja

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: