måndag 30 november 2009

Stenen!


Jag har de senaste dagarna igen haft behov av min sten som jag fick några dagar efter mitt insjuknande. Det var en gåva från min svägerska som hon i sin tur fått som gåva då hon var i behov av den. Stenen har ett tillhörande budskap som jag valt att hålla för mig själv. Jag har den i handen de stunder som känns mycket svåra och den hjälpte mig de nätter på sjukhuset direkt efter insjuknadet och före/efter provet (operationen) i Uppsala på nätterna. Stenen är formad som ett hjärta och kommer från en havsstrand! Jag tror att "den" kan hjälpa mig och då känns det bra!

Dagen har förlöpt väl trots detta hemska mörker. Nu måste det komma snö strax!
Jag har haft en del samtal med sjukvården om praktiska saker och sedan klätt om 3 stolar. Jag hade någon dag före insjuknandet påbörjat ett projekt att måla om och klä om stolarna till matsalsmöblerna. Nu blir de inte målade men omklädda. Målningen får ske efter denna behandlingsperiod. Vi behöver alla stolar i juletid. Ni får se dem då de är helt klara.



Idag kom en blomma och ett hjärta från Tomtemor och Tomtefar, Tack!



Söndag 29/11

Julskyltningen i vår stad är vacker vid Rådhustorget! Vi saknade dock snön. Vi gick en sväng men minstingen var rädd för tomtarna så någon sådan pratade vi inte med.
Glöggmys med käraste!

Lördag 28/11
Minstingen och jag gjorde i ordning detta tomtebo i ett miniväxthus.



Under eftermiddagen var mamma och pappa här och höll minstingen och mig sällskap då käraste och äldsta sonen var på hockey. Sedan blev det laxmiddag med timjanpotatis. Annars en lugn TV kväll.
En granne kom in med en fin blombukett och saffransbröd, Tack!

1 kommentar:

  1. Tittar in titt som tätt och hoppas att det går bra trots att jag nu etablerat mig genom Google. Må solen ha smekt dig idag, som stenen ser ut att kunna göra!
    mvk
    Fia

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: