tisdag 10 november 2009

"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre" Lily Tomlin

Imorgon är det 6 v sedan jag insjuknade. Citatet ovan är några tänkvärda ord till er mina nära och vänner och andra som läser min blogg. I vardagen som "rullar på" är det viktigt att stanna upp och leva för dagen. Ha inte som mål att det ska vara bra sedan utan NU! Hur fort ni än springer, så är det vardagen ni ska ta vara på. Det är den ni kommer att sakna först, om livet inte skulle bli sig likt igen.

Idag har jag träffat en kvinna som jag arbetat med i 9 år i januari. L du är en underbar människa och jag beundrar din STYRKA. Jag önskar att jag är lika klarsynt som Dig vid samma ålder! Tack för fikat på Annas Bageri. KRAM

Julinspiration fick jag idag då jag var på Ställ och Såsser och inhämtade inspiration.

Sedan fick jag en tidning av mamma. Tidningen Amelia Jul har jag skapat en tradition runt sedan några år, och har även tagit till mig och utfört ideer från den. Jag tycker om TRADITIONER!


Idag fick jag ett fint kort med posten, från min vän H mamma. Jag blev stärkt av texten. TACK Y.



Jag måste också delge er histora från i söndags då familjen var och matade Änder vid en sjö i vår stad (Jag satt i bilen för jag gillar inte fåglar, tror att det är det enda jag är rädd för). Fåglar är opålitliga och jag kan inte att föra en kommunikation med dem?! De andra i familjen matade Änder på en av platserna där det inte är så jättemånga. De övriga änderna hörde väl att det vankades mat och började anlända, brödet var slut och vi åkte hemåt med bilen. Brevid bilfönstret flyger då tre Änder och försöker preja bilen och landar framför oss..... Min kommentar till familjen, fattar ni att fåglar är läskiga..... De visste att vi hade brödet?! Kan änder förstå det?

Jag har fått flera frågor ang mitt inlägg under ikonen, 091107. Ämnet har inget med min diagnos att göra.

5 kommentarer:

  1. Hej! Vilken härlig historia med änderna! Jag tror de är väldigt smarta, de kan ju flyga utan GPS, det kan inte vi! Nej vi kan ju inte ens flyga!Å är man hungrig så är man även om man är and... Många kramar Stina

    SvaraRadera
  2. Så sant, så sant det där om vardagen. Det är ju vardagen som är vårat liv till största del. Tänker ta och köpa mig en kamera som jag gått och suktat efter länge nog.
    Man ska inte leva enbart för morgondagen. Det är dagen idag som är din. Bra att du njutit av god fika i gott sällskap.
    Många kramar!/J

    SvaraRadera
  3. Hihi, de kanske är smartare än vi tror. Eller så drivs de av överlevnadsinstinkten, och såg vart käket tog vägen!:o)

    Jag håller absolut med dig om att ta vara på vardagen! Jag tror också att vi lätt hamnar i lunken att man kan vänta med saker till senare. Insikten att man inte kan det är värdefull!

    Ha en fortsatt skön kväll! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag läste en artikel om en kvinna som tagit sig ur en liknande kris.Hon beskrev livet efter krisen som att "varje dag blev på riktigt".Rosen i trädgården doftade starkare,barnens skratt blev till en melodi osv.Jag tror att det stämmer,även om det är en klen tröst!Och vad gäller traditioner håller jag med dig helt!Känner mig som ett otåligt barn i väntan på att "jula" igång.Kram A-K

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Visste inte att du och jag delar samma fobi.... Jag kan inte säga att jag är rädd för mkt, men FÅGLAR det är otäcka varelser! Tur att det inte är så många stora torg med duvor man måste gå över i Säter :-). Tänker på dig och jag är så glad att du fått påbörja behandlingen.
    Stora kramar,
    Helena

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: