onsdag 25 november 2009

Påbörjade adventspyssel idag!

Förmiddagen idag tillbringade jag till att kommunicera med sjukvården. Tycker faktiskt att det är skrämmande att man behöver hålla så mycket koll, som det krävs för att ens vården ska flyta på. Senast i förrgår var det på nyheterna om att akademiker och män som kan hävda sin rätt får bättre och snabbare vård. Då jag själv är mitt uppe i detta kan jag bara bekräfta, att du måste vara kunnig och drivande för att din vård ska flyta på. Det är svårt då det är många vårdgivare inblandade och ingen av dem är spindeln i nätet (det är DU).

För att bryta "det sjuka" blev det lite pyssel till advent! Dessa hjärtan av enris. Ett av dem är till min kära VÄN. Jag uppskattar samtalen med dig och din STYRKA!


På em var M här och höll mig sällskap som förra veckan då mamma var på annat. TACK!

Fokus på em var också äldste sonens utvecklingssamtal som gick bra! Annars stod familjeumgänge, matlagning, pyssel, hockey på TV och lite bloggande i fokus. Fixade i ordning denna adventsljusstake.



Tisdag 24/11

Tidig morgonfärd till Falun och samtalskontakt, vilket som vanligt kändes bra! Funderar nu hur det ska bli då vi inte kommer att kunna ses på ca 2 månader, då jag kommer att åka till Uppsala varje vardag. Vi kommer att kunna höras på en bokad telefontid, så kommer nog bli fallet?! Efter samtalet blev det några julklappsinköp och lite annat som behövs till advent!

Måndag 23/11

Lite pyssel i hemmet, annars fokus på familjeumgänge och middag. Usch vilket väder. Det är inte upplyftande då man är sjuk. Jag vill se SOLEN!

Söndag 22/11

Lite aktiviteter i hemmet som behövde fixas och rundtur med bilen. Jag gillar ju att cruisa. Har alltid önskat mig en Laban. Den ser rolig ut, så man blir på bra humör av att se på den. Om jag fick köra en, så skulle jag skratta hela tiden. Just för tillfället får jag inte köra bil, så det får bli en annan gång. Det är nog ingen vinterbil?! Tur att man har en V70. Annars kom mamma och pappa över en sväng och fikade.

6 kommentarer:

  1. Det gjorde ont i hela min själ när jag fick känning om din situation. Men efter att kunna läsa på din blogg om det du skriver kan jag bara skriva som så många andra vänner sagt att det är hur mycket RUTER I DIG SOM HELST. Styrka har du alltid haft och en bestämdhet.Du är rätt och riktig och driftig. Om jag kunde skulle jag sända all min energi till dig så jag bara hade så pass lite kvar att jag själv klarade mig med nöd och näppe. Önskar dig och de dina en riktigt bra första advent. Jag tänker på dig .......
    Många, många kramar från en gamal vän.

    SvaraRadera
  2. Hej.

    NU har jag läst ikapp mig lite om vad som händer.

    Jaa, det är då tur att du inte lider av cellskräck...det där att ligga med masken fastspänd över ansiktet...jag såg liksom "när Lammen tystnar" framför mig...huuudå!

    Vilka jättevackra kransar du gjort!

    Vi tänker på dig, din styrka och ditt mod.
    Helande kramar till dig.

    Melinda

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kransar! Kan tro att det känns skönt att bara skapa och tänka på annat lite! Om du har lust att läsa en bra bok, så kan jag rekommendera en och annan på min egen lilla sida. Det är mitt sätt att fly världen en stund, som du kanske minns.

    Jag funderar på att slänga mig upp ensam till Dalarna. Förstår om du inte kan bestämma något just nu, men jag kollar lite med Malin vad som passar henne så kanske jag kan återkomma. Tänker att tre helvilda småttingar inte behöver åka med mamma norrut, hihi. Fattar inte hur man kan få så vilda barn när man är så lugn själv... Verkligen något att fundera länge på...;o)

    Stora kramar till dig och familjen, en mysig advent önskar jag er!

    SvaraRadera
  4. Åhh, vilka fina kransar du gjort och vilken en snygg adventsljusstake. Det är underbart att få plocka fram allt fint som lyser upp i detta november mörker, det behövs verkligen.

    Det är inte klokt att man ska behöva driva på för att få den vård man behöver då man är sjuk men tyvärr får jag dagligen dessa signaler även från dem som jag arbetar med... Tur att du är driftig och vet vad du behöver det är en fördel i dessa sammanhang.

    Kämpa på, Stor Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg adventljusstake, önskar att jag var lite pysslig oxå. Har gått igenom din blogg sen jag fick reda på att den fanns. Har tänkt på dig mycket sen jag fick reda på din situation och jag är nog inte ensam, kan nog säga att du har en hejaklack på avd. Kämpa på!
    Kram L 33

    SvaraRadera
  6. Ja att ha kunskap och ork att förstå och stå på sig i sjukvårdssystemet är inte lätt.. gott då att du har en enorm drivkraft! Tänker på dig. Skickar energi och kärlek!
    P.S Hittade en jättetrevlig tidning med en härlig julinspiration "Drömhem och trädgård", du kanske känner igen den?!?
    Kram Malin F

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: