onsdag 11 november 2009

Information från Uppsala och samtal

Idag (091112) fick jag brev från Uppsala om när strålningen ska påbörjas (v.49) men jag ska dit nästa vecka för förberedelser vilket även kommer att ske kontinuerligt innan starten. Det känns skönt att bara veta att det är på gång, även om jag skulle viljat börja för länge sedan.

Idag (091112) hade jag besök av P vilket var trevligt. Jag tycker alltid att våra samtal är trevliga oavsett var de sker, hemmet, ishallen eller skolan. TACK för godsakerna!Det var uppskattat av alla i familjen.Det som jag introducerade i er familj, spar jag för mig själv!

Igår (091111) var jag hos min samtalskontakt. Visst har jag samtalat med professionella mestadels dagligen i mitt arbete och gått hos psykolog i syfte handledning för mitt yrke, men det går inte att jämföra dessa samtal. Då det nu handlar om lindring för själen och bearbetning och annars om andra saker. Det jag vet är att samtalet lindrar, i situationen som jag aldrig trodde jag skulle hamna i.

Efter samtalet blev det lunch, Grekisk sallad som är min FAVORIT.


Tänk att min inställning till chips alltid varit negativ trots min förkärlek till smaken. Idag bestämde jag mig att även "Vilja" får äta chips på en vardag! Tänk om mina kursare från friskvårdsprogrammet på universitetet läser min blogg.... Kan man äta chips på vardagar? Jag har alltid skämts då jag haft chips i en varukorg. Tänk då en vän sa till mig, du skäms för chips de flesta för kondomer...........


En annan sak som jag inte vill handla hem är läsk. Jag har aldrig köpt en läsk för att dricka förutom jul/påskmust till jul/påsk, med undantag på MC Donalds någon gång(betydligt mer mineralvatten). Tänk då min äldsta son sa till mig för några år sedan: -Du är ju ett bohem mamma som inte köper hem läsk! Har aldrig förstått att det är gott. Detta beslut har jag stått fast vid, men det pga att jag tror att det leder till nedsatt hälsa om man intar det i vardagsbruk(såklart även chips).

6 kommentarer:

  1. Jag blir så glad för din skull att du får börja med nästa behandling! Och av att läsa om dina funderingar, du är så rolig o det är så härligt med din positiva inställning!!! Å som med allt annat här i livet lagomt är aldrig farligt tror jag! Så njut du av chips fast det är vardag!!! Förresten är de säkert godare för att det är "fel" dag... Kramar från Stina

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilken god grekisk sallad det såg ut att vara på bilden.
    Känner till viss mån igen mig i dina tankar med läsk och chips... ;-) dessutom känner jag mig nästan kriminell om jag går in på systemet, hehe...
    Ha en bra fredag, många kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Vad skönt att höra att din behandling ska sätta igång.

    Nu har jag läst ikapp lite på din blogg, är ute på din blogg mer än jag besöker min egen :-).

    Du skriver kloka ord om att försöka leva i nuet.
    Tyvärr så tror jag att vi till mans har svårt att ta till oss sådant och det är först när saker och ting ställs på sin spets ( som det gjort för dig) man verkligen börjar inse det.

    Älskade dock din väns kommentar om att vissa skäms för andra saker de lägger i kundvagnen medans du skäms för att lägga en chipspåse där.

    Kanske också kan gå under kategorin leva i nuet? Är man sugen på chips en vardag så varför inte äta det då? :-).

    Visst...börjar man att göra det jämt så är det kanske ingen hit...men att hoppa över skaklarna någon gång då och då är nog inte så farligt :-).

    Sköt om dig.

    Varma kramar till dig.
    Melinda

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Jag följer din blogg, tänker på dig och skickar styrkekramar. Vi ser alla eLCor fram emot att träffa dig snart och önskar dig lycka till med behandlingen!
    Kramar Malin G

    SvaraRadera
  5. Mmm, är med dig nästan fysiskt men inte geografiskt.
    Kramar
    Fia

    SvaraRadera
  6. Hej, ML har just visat hur man skickar kommentar. Det är härligt att lära sig ngt. nytt varje dag, vardagen blir aldrig enformig. Fika på ngt. mysigt ställe även imorgon! Kram GN

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: