måndag 2 november 2009

Behandlingsstart om ca 1-2 v

Idag har jag fått beskedet av min nuvarande läkare (som op mig) i Uppsala att behandlingen kommer att skötas där. Jag kommer dock att få vänta 1-2 v innan något påbörjas. Tänk att dessa kommande veckor känns som en evighet (i den "vanliga" vardagen vet jag inte vart 2 v tagit vägen). Jag är ingen "väntperson" till min personlighet så helst skulle behandlingen ha startat innan mitt insjuknande........ Jag vet att ju tidigare ju bättre.

Något annat jag utfört idag är hårtvätt! Tänk att jag inte tvättat håret på 2 v pga operationen. Det har inte hänt tidigare i mitt 35 åriga liv. Lite kontroll skulle utföras innan hårtvätten fick ske, det var min mamma som utförde den. Om Uppsala sett henne lovar jag att hon blivit anställd på neurokir. direkt. Den var genomgående och perfekt.
Jag skulle viljat gått på med riktiga produkter från Bittes (se bild) men jag fick nöja mig med lite milt från Apoteket. Livet förändras då man uppskattar en hårtvätt!


Min kollega G var hem till mig idag vilket alltid känns BRA. Hon hade en vacker blomma med från mina arbetskamrater, TACK!

5 kommentarer:

  1. Härlig helg, världens bästa föräldrar, världens bästa vänner, världens bästa barn, o världens bästa sambo! Med allt positivt runt dig kommer allt att gå bra! Tålamod är tydligen något man får lära sig när sånt här händer hur konstigt det än kan tyckas... Massor med kramar S

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du har en så underbar mamma (och alla andra i din familj också för den delen. Jag har ju haft förmånen att få lära känna din mormor och morfar lite granna och jag förstår vad din underbara personlighet kommer ifrån ;-)
    Härligt att du fått tvätta håret, äntligen.
    Jag hoppas att tiden fram till beh. starten går fort så att du får börja komma igång någon gång. Tänk att man ska behöva vänta på allt, till och med att få vård då man som bäst behöver den :-(
    Stor KRAM J

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft en skön helg! Så skönt att du har massor med stöd! Och att hårtvätten var härlig!:o) Kram!

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att behandlingen är på gång.Ja, tålamod måste man ha massor av när sådant här händer.Kram Anne-Marie.

    SvaraRadera
  5. Skönt att behandling är på gång trots att det känns som en evighet dit. Ta hand om dig! Vi tänker på dig och din familj!
    Kram M.F

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: