söndag 6 december 2009

Andra advent!


Hjärtat har jag fått av familjen S, Tack!

Barnen vaknade till sina adventspaket, en tradition som vi haft sedan vår äldsta son föddes. De får små paket på de fyra adventssöndagarna och även äldsta sonen frågar efter det!

Idag har jag varit på långpromenad med min kära vän M. Det var skönt och mycket uppskattat. Tycker att vi är i god kondition trots olika hinder.......

Middagstillagning och planering för middagarna under veckan, då det nu blir som vi båda arbetar heltid. Jag tycker ju om planeringen men jag har svårt att finna maträtter att äta. Det har alltid varit svårt men nu har jag mindre inspiration tror jag? Sjukdomen förföljer mig min vakna tid i tanken......... Jag kan distraheras av annat några min och "glömma" men längre är det inte, även om jag gör aktiviteter som "vanligt".

Handlade inför veckan och fixade lite hemma.

Tack min kära vän M för bullarna som din man tomten kom med, de var uppskattade!

I kväll blir det att förbereda sig inför en intensiv vecka.

Lördag 5/12

Barnen gjorde pepparkakshus med sin pappa!

Mamma var här då äldsta sonen och käraste var på hockey match. Vi tog en promenad och handlade lite.
På eftermiddagen julbakade jag med yngste sonen: Dumlekakor!
Här är receptet, värt att prova.
200g margarin
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljsocker
12 dumlekola
Nobless

18 st folieformar

Så här gör du:
Blanda margarin, socker, vaniljsocker, mjöl och bakpulver till en smidig smet. Låt den stå kallt ca 45 min. Dela i 18 delar, rulla till runda bollar. Lägg i folieformar, tryck i en 1/2 dumlekola i varje dagboll. Grädda ca 10 min i mitten av ugnen på 200 grader. Lägg på Nobless när plåten tas ur ugnen. Låt chokladen stelna.

På kvällen kom familjen N och vi åt pizza ! Barnen var ute och smög och det var spännande.......

1 kommentar:

  1. Tack för receptet! Jag vet hur goda de är och nu ska jag testa att baka dem själv. Kämpa på i veckan! Jag tänker på dig. /H.J

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: