måndag 7 december 2009


Ni kanske har lagt märke till att jag älskar hjärtan, symbolen för kärlek, som är min passion. Tack min kollega M-L för detta som du photoshoppat!

Jag har tagit mig igenom dag 3 i min strålbehandling och dag 5 med cellgifter. Jag känner ännu inga tydliga biverkningar (ett diffust illamående men det har jag medicin mot). Jag är tacksam då de håller sig på denna nivån. Idag var det provtagning för första gången på Akademiska. Det var kölappssystem med ett enormt väntrum, man kan kalla det löpande band.... Kvinnan som tog prov på mig hade stuckit "några" patienter. Jag kände inte att hon tog venprovet, helt otroligt. Jag har ju blivit stucken ganska många gånger de senaste månaderna så jag har några att jämföra med. Så denna kvinna fick MVG!

Efter behandling och provtagning blev det mat och promenad på stan. Jag uträttade några ärenden och promenerade sedan tillbaka till Akademiska.

Väl hemma hade mamma hämtat minstingen och gjort mat! Pappa anlände också efter jobbet. Vi åt middag och sedan kom käraste och äldste sonen som varit på hockey.

Nu blir det lite TE.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som tagit dig igenom en hel veckas behandlingar snart! och vad skönt att du inte känner några direkta biverkningar.
    Då jag själv lämnade blod en gång för länge sedan på just Akademiska så var de personal med MVG i att sätta nål. Då jag sedan kom till ett mindre sjukhus för blodgivning var de förvånade att ngn skulle ha klarat att sticka i mina smala vener. På "Ackis" däremot var det aldrig någon personal som kommenterade det hela ;0)
    Kämpa på, stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med om att detta hjärta, och hjärtan överlag, är underbara med ett tydligt budskap. Själv har jag många hjärtan i mitt hus som betyder mycket. Materialet är oftast i sten (stentokig som jag är) eller korall. Tänk, en kantig sten, mjuk som ett hjärta.
    Du är en beundransvärd kämpe, med ett gott hjärta.
    Kramar // S.H

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: