söndag 13 december 2009

Lucia



Idag har jag och familjen varit på Lucia i en av kyrkorna i vår trakt. Jag var själv Lucia där 1987 och fick en personlig inbjudan detta år att medverka som publik! Vi var en skara fd Lucior som kom till kyrkan. Tänkte här om dagen om jag minns versen som jag rabblade hundratals gånger innan jag skulle läsa den 1987 och det gjorde jag:
-Jag hälsar er alla som förr mång en gång, med ljus i min krona med stämningsfull sång. Jag kommer när mörkast det är här i Norden då allt synes dött och förfruset på jorden. Jag hälsar er alla som förr mång en gång med ljus i min krona med stämningsfull sång!

För övrigt stod matlagning, planering inför veckan och handling på agendan.

S jag gjorde din kyckligpaj idag! Den var toppen.

Lördag 12/12

Fm började med några julklappsinköp och sedan var det hockey på hemmaplan. Tyvärr förlorade "våra" stjärnor men de hade mycket bra motstånd. På em var det lite lugnt innan vi tjuvstartade julen hemma hos familjen H med julklappar och mycket god mat och efterrätt. Tack för trevligt sällskap och mat!

6 kommentarer:

  1. Kul att du också varit Lucia! Det var jag med o blir alltid nostalgisk den här tiden. Versen sitter som berget, konstigt att man kan komma ihåg sånt, men kul också. Roligt att pajen smakade bra! Tack för tipset om en liten adventsgran, vi tog in en idag o det blev så fint! Kramar S

    SvaraRadera
  2. Kram på dig och familjen!
    Malin F

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig och ser fram emot att träffa dig på fredag! Kram Malin G

    SvaraRadera
  4. Hej.

    Jag såg genom fönstret när du blev upphämtad av Taxin...vill bara att du ska veta att du finns i mina tankar varje dag och jag sänder dig heliga vita ljus varje gång du ser ett ljus genom vårt fönster.

    Ett fång av kramar till dig och din styrka.
    M

    SvaraRadera
  5. Nog är det vackert med Lucia, det är nu den rätta stämningen börja smyga sig på. Speciellt nu när snön ligger vit på taken, och fler flingor faller.
    Kramar S.H

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: