torsdag 17 december 2009

En snörik vecka!

En vacker vinterdag mötte oss i Uppsala idag med sol och -5 grader. Tog en snabb promenad ner på stan för att uträtta lite ärenden innan strålningen, som idag skedde 12.30. Gick även ut på en promenad efter strålningen för att få mer dagsljus. Enligt läkarna är motion och friskluft det enda sättet att minska tröttheten som strålningen medför. Den går inte att sova bort.
Bussresan hem gick fort då jag samtalade med en kvinna från Borlänge som opererat sig i Uppsala för en godartad hjärntumör.

Kvällen tillbringade jag med barnen!

Onsdag 16/12

Ankom lite senare än vanligt till Uppsala. Åt lunch på sjukhusrestaurangen direkt. Drömmer mig där bort en stund och leker med tanken att jag var frisk och fortfarande kunde känna den lycka som fler av de andra gästerna utstrålade......Jag menar inte att jag inte är lycklig men det är svårt att nå sammma dimension på lycka för tillfället pga sjukdomen. Allt blir så uppenbart då vardagen nu kretsar kring strålning och cellgift.Jag ska delge er mina erfarenheter av lycka en annan gång, för jag tror att den är ganska unik tills den 30 sep 2009 (då jag insjuknade).
Då jag satt i restaurangen såg jag bilden som jag nu mera ofta ser framför mig: En ung kvinna på en cykel med en cykelkärra som trampar iväg med lätta ben. Det var den första personen jag såg genom fönstret efter jag fått beskedet att mina tumörer var aggressiva och elakartade. Hon såg mycket lycklig ut! Jag tänkte bara: Om det ändå vore jag...... Jag väcktes sedan ur tanken då en man frågade om han kunde sitta bredvid mig. Jag gick sedan till strålningen.

Min fd chef ringde mig då hon hört "på omväg" att jag är i behov av hjälp på ett plan som jag i dagsläget inte kan lösa självständigt..... Jag uppskattar detta oerhört, det vet NI!

På kvällen kom familjen F till oss på lite adventsfika och så lärde de oss att spela julklappsspelet. Vi är nu en erfarenhet rikare och det var skoj, Tack!


Tisdag 15/12

Vi anlände till Uppsala 1 tim senare pga av snö och halka. Vi fick väntar lite på strålningen men allt flöt på.......

På kvällen kom två kollegor till mig och vi fikade och samtalade. De hade med en present el rättare sagt 300 st. Den är här på bilden. Ni får gissa vad den innehåller........ Tack till er som samlat till den!



Måndag 14/11

Vi var i tid till Uppsala. Gick direkt till strålningen och sedan till provtagningen. Där intog jag min lunch i väntrummet då det var ca 40 nummer före mig. Väl min tur så var det inte en lika sticksäker dam idag som förra måndagen, men hom lyckas på första försöket. Gick en promenad och sedan bussfärd hem.

Vet ej vart kvällen tog vägen?

3 kommentarer:

  1. Tänker på dig och de dina dagligen Vilja. Stor kram! /J

    SvaraRadera
  2. Skickar lite positiv energi. Ni finns i vra tankar! Kram Malin F m familj

    SvaraRadera
  3. Vi tänker på dig! När det känns tufft får man ta vara på de små stunderna; tassande klafsande plattfötter från barn som kommer på natten, ett skratt, en god måltid eller ett samtal. Eller för den delen en kommentar här på din blogg...:O) Jag är helt säker på att du också ser dessa stunder som kan ge styrka!

    Njut av fjärde advent, snart kommer tomten med klappar till stora och små, och julefrid till människorna.

    Kram Maja

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: