tisdag 29 december 2009

Behandlingsvecka igen!

Ett friskt och soligt Uppsala mötte oss idag. Påbörjade strålningen direkt vid ankomsten till Akademiska. Träffade sedan ssk som berättade att provsvaren var bra. Fick även träffa läkaren då jag haft lite känning från min vänstra sida motoriskt, inte mer men symtomen flyttar sig.... Min person vill gärna ha ett svar varför vilket de inte kan ge, mer än att jag måste acceptera det, vilket jag inte kan göra men jag måste leva med det just nu. Jag sa till läkaren igen att jag har tänkt att klara detta även om jag förstår att det är ett stort mål jag ska övervinna, och han svarade då att vi ska göra allt vad vi kan för att hjälpa dig....

Efter det tog jag en sallad som jag idag hade med mig (är nu trött på restaurangmat och julmat). Sedan gick jag med snabba steg mot stan för att kolla in rean! Hade hört på ett radioprogram innan på bussen att man ska kolla ut sina objekt innan rean.... Då jag den 11 sep var i Uppsala och arbetade (sitter med i en styrelse där) hade jag troligtvis min första känning från tumören. Hade ont i ansiktet och senare på kvällen synfältsbortfall, det försvann dock så jag tänkte inget mer på det förrän jag blev sjuk och kopplade ihop detta. Efter arbetet då jag väntade på tåget gick jag på stan och hittade då en tunika/blus som jag aldrig provade men den var vacker. Tittade in i butiken idag och den var på REA. Ett riktigt klipp. Kollade in några väskor men inget riktigt objekt gjorde sig tillkänna. Promenad åter till Akademiska och bussfärd hem. Har lyssnat på endel talböcker under dessa färder. Här är ett tips:




Väl hemma fick jag broccoli och skinkpaj. Min käraste börjar bli riktigt bra på matlagning!
Mamma och pappa kom förbi då de varit på Rea i Falun och handlat lite till oss, Tack!
Äldsta sonen är i Leksand på match med sina vänner och minstingen sover så här är tyst......

Måndag 28/12
Stålning direkt vid ankomsten till Uppsala. Det gick bra. Gick sedan och tog kölapp för provtagning. Väntan var inte så lång denna dagen. Intog sedan en lunch som jag hade med mig, kändes som jag svalde den hel för att sedan skynda till kuratorn. Känner mig ledsen då denna kvinna pratar med mig, vet inte varför men så är fallet. Kan ofta skärpa mig och inte gråta men det går inte hos denna kvinna. Det känns inte bra. (Det kanske är bra?) Hade några praktiska saker hon ska kolla upp åt mig till nästa tillfälle. Ser fram emot att träffa min kontakt i Falun!
Väl hemma var det mat och lite pyssel i hemmet.

Söndag 27/12
På fm kom min kära vän H och hennes familj förbi oss påväg till fjälls. Vi tog en fika och pratade. Barnen hann leka lite. Det är alltid lika trevligt och skönt att ses! Hoppas ni har det bra i kylan!
På em var det lite handling och aktiviteter i hemmet på schemat.

Lördag 26/12
Annandag jul och majoriteten av familjen längtade till ishallen. Jag följde med för jag saknar den lite trots allt. Älste sonen MÅSTE prova julklapparna och minstingen måste åka skridskor.
Efter aktiviteten Laxgratäng hos mamma och pappa. Vilket snöoväder, men jullikt. Käraste och jag tog en vinterpromenad förbi några av mina favorithus!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga dagar! Och förlösande gråt är nog aldrig fel, för en stark och tapper mamma/sambo!

    Tyskungen är jättebra, dne har jag läst! Jag tror jag ska ge mig på Fyrvaktaren nästa gång...:o)

    Kram Maja

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: