onsdag 9 december 2009

Strålningsenheten


Det är här jag utför min behandling dagligen. De är snabba insatser/behandlingar som är livsviktiga för oss som sitter här i väntrummet. Det är svårt att se att det mestadels är äldre människor, och jag plus några få till. Vi yngre är en grupp som sticker ut i detta sammanhang. Idag pratade jag med en kvinna som frågade var jag hade min cancer. Vi hade ett fint samtal och då jag berättade att jag hade barn och åldern på dem, utbriser kvinnan i medlidande: - Du måste klara detta, dina barn behöver dig många år till! Dessa stunder är svåra att hantera då man bara känner för att skrika ut i gråt........ Jag ska klara det!
Träffade en ssk på strålningsenheten idag som berättade att mina prover var bra och jag fick ställa några frågor som jag hade.

Här är strålningsrummet och det är min mask som ligger på britsen.

Lunch på Konditori Fågelsången, några julklappsinköp till barnen, inköp av några "gå bort presenter" som behövs i juletid och en långpromenad. Sedan färd tillbaka till hemorten.

Har klätt om mina 3 sista stolar ikväll! Det blev TOPPEN!

Tisdag 8/12

Idag var det 1 tim försening då jag kom till strålningen. Tur att jag ätit innan, då jag är mycket beroende av lunchen. Mer nu än jag någonsin varit. Det kanske beror på medicinen?
Tog en långpromenad och gick förbi Domkyrkan, gudomlig byggnad. Jag ska gå in någon dag!
Väl hemma gjorde jag vegetarisk lasange. Det var nog mest jag som tyckte att den var jättegod. Äldste sonen frågade om jag haft i sånt som finns i havet, alger? Det var bladspenat och lite annat gott.
S som läst min svårighet med att finna inspiration till mat, kom förbi med en fin receptsamling. Ska prova kycklingpajen i helgen, Tack!



Vet ej var denna kväll tog vägen?

1 kommentar:

  1. Jag är så glad att maten smakar bra!
    Önskar dig en god helg!
    mvk
    Fia

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: