fredag 4 december 2009

Att vara stark!

Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna.

Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst eller vilja mest.

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst eller
att alltid lyckas.

Att vara stark är
att se livet som det är
att acceptera dess kraft
och ta del av det
att falla till botten,
slå sig hårt och komma igen.

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast.

Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit.
(Okänd)

Jag fick denna dikt idag av min vän J vilken jag tycker sa oerhört mycket!

Dagen har förlöpt väl med buss, behandling och buss.
Gick en långpromenad i Uppsala, vilken rusch det har blivit i affärerna.
Nu blir det att titta på filmen: Flickan som lekte med elden.

5 kommentarer:

  1. Så sann dikt! Tänker på dig varje gång jag går förbi ditt hus och varje gång min lilla A pratar om vad han och din lilla A gjort idag. Kände stor sorg när jag fick veta om din situation och har nyss börjat följa din fantastiska blogg. Har flera gånger tänkt skicka en hälsning men dragit mig för att det är så svårt att hitta orden... så dumt.. Hoppas behandlingen går bra och stort lycka till dig o familjen!
    Kramar lilla A:s mamma

    SvaraRadera
  2. Jag känner inte dig och du känner inte mig. Jag fick vetskap om din blog av en vän och jag följer den och din kamp mot det friska. Din styrka är imponerande och jag håller med det som står ovan "att vara stark är att våga hoppas" och "att vara stark är att se ett ljus i mörkret". Du förmedlar verkligen precis detta i ditt skrivande tycker jag. Lycka till med behandlingen! Jag tänker på dig och din familj.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Du är helt otrolig, det hoppas jag du vet o dikten var verkligen bra. Går du ensam på dina promenader runt Uppsala eller har du hittat någon "busskompis"? Vilket bra arrangemang med ambulanspersonal o allt, känns tryggt =)Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Ännu har jag promenerat ensam. Det fungerar! KRAM

    SvaraRadera
  5. Vilken fin dikt!

    Vad smidigt det verkar vara med bussen också. En trygghet att det finns vårdpersonal med!

    Idag får vi njuta av en andra advent, här i lite blöta i väntan på kylan och snön. Ibland vill jag verkligen bo någon annanstans.

    Kram!

    SvaraRadera

 

Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online: